شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقه کتابخوانی رضوی با حضور مدیر حوزه علمیه استان قزوین و مسئولان استانی، در کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، که در سالن اجتماعات کتابخانه حضرت امام خمینی (ره) اداره کل ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، بر بهره گیری از سیره و کلام ائمه معصومین (علیهم الاسلام) تاکید کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عبا اشاره به این که کلام اهل بیت(ع) با فطرت انسانی همراه است و قلب سلیم آن را دریافت کرده و نورانیت کسب می‌کند، ادامه داد: برای اینکه جامعه از نظر فرهنگی و اخلاقی ارتقاء یابد باید مردم را نسبت به معارف اهل بیت آگاه کنیم.

وی به حدیث حضرت امام رضا (ع) که فرمودند «رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا، قیل: کیف یحیی امرکم؟ قال علیه السلام: یتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا؛ یعنی اینکه رحمت خدابر بنده ای که امر ما را زنده کند و دانش های ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد، اشاره کرد و افزود: امروز باید علوم اهل بیت را فرا گرفت و به اقشار مختلف بیاموزیم. همین مسابقه کتابخوانی رضوی می تواند مشارکت عامل در احیاء امر اهل بیت علیهم السلام باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: کتابخانه امام صادق (ع) یکی از مهمترین و شاخص ترین کتابخانه تخصصی در عرصه علوم اسلامی و علوم انسانی در استان و کشور است، در سالهای اخیر هم منابع مختلفی در موضوعات مختلف به این مجموعه افزوده شده است

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: کتابهایی که در کتابخانه تخصصی امام صادق (ع) قزوین موجود است، امروز به خوبی نیازهای طلاب، اساتید و دانشجویان را پاسخ می دهد.

وی ادامه داد: کتابخانه امام صادق(ع) از حیث منابع و به لحاظ اعضاء یکی از کتابخانه های شاخص کشور و استان محسوب شده و نقش محوری در توسعه علوم دینی و فرهنگ عمیق دینی در سطح استان ایفا می نماید.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین به دیجیتالی شدن کتابهای خطی این مجموعه توسط مسئولین کتابخانه آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: توافقی بین کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین و کتابخانه آستان مقدس رضوی انجام شد تا از کتاب‌های ارزشمند و نسخه‌های خطی این کتابخانه تصویربرداری شود، لذا حدود دو ماه عزیزانی از کتابخانه آستان قدس رضوی آمدند تا بتوانند این کار را به نحو مطلوب انجام دهند که خوشبختانه بیش از ۱۵۰۰ نسخه خطی به صورت حرفه ای تصویربرداری و در مراحل پایانی کار تدوین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا همچنین از راه اندازی بانک دیجیتال کتابخانه تخصصی امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین خبر داد.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین با اشاره به پذیرش طلبه در حوزه استان، بیان کرد: ثبت نام از علاقمندان فراگیری علوم حوزوی اعم از برادران وخواهران شروع شده و خانواده ها می توانند برای ثبت نام فرزندان خود به مدارس علمیه قزوین مراجعه کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha