یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: هر چه قدر در دنیا تقوا و کرامت نصیبمان شد، اجازه پیدا می‌کنیم با خود ببریم و غیر از اینها هیچ چیز نه قابل انتقال به قیامت است و نه خریداری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در دیدار اصغر گونجی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با تبریک امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: تمام فعالیت‌ها و خدمات باید مقدمه‌ای باشد که مردم کرامت انسانی خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه همه کارهایی که انجام می‌دهیم می‌بایست با محور حق انجام گیرد، تصریح کرد: اگر همه کارهایی که انجام می‌دهیم با محور حق صورت بگیرد، وزن پیدا کرده و در قیامت دست ما را می‌گیرد در غیر این صورت دست انسان خالی می‌ماند.

امام جمعه قزوین افزود: خداوند فرموده در صورتی کارهای شما وزن پیدا می‌کند و در قیامت دست شما را می‌گیرد که با نیت عبادت انجام شود و نیت‌های غیر خدایی کنار بروند، بهترین خدمت‌گزار مردم کسانی هستند که برای خدا کار می‌کنند و اینها عبادت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید وقتی عبادت کردید به تقوا می‌رسید و این روحیه تقوا وقتی پیدا شد، انسان به کرامت دست می‌یابد. وقتی به امام حسن (ع) می‌گوییم کریم اهل بیت (ع) یعنی کرامت را باید از آن حضرت بیاموزیم.

وی گفت: همه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم یک مقصد دارد و آن رسیدن به کرامت است، خداوند فرمود همه عالم را برای آدم‌ها خلق کردیم، بنی‌آدم را با کرامت و عزت شخصیتش را ساختیم و حال که عالم را برای آدم خلق کردیم، برای بندگی خداوند است. هر چه قدر در دنیا تقوا و کرامت نصیبمان شد، اجازه پیدا می‌کنیم با خود ببریم و غیر از اینها هیچ چیز نه قابل انتقال به قیامت است و نه خریداری دارد.

هیچ مال و اموالی قابل انتقال به آخرت نیست

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha