یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: وقتی قصه شهدای حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) را شنیدم با خود گفتم برخی حاج‌ قاسم‌ها خیلی شهرت پیدا می‌کنند و برخی نیز بی‌نام و نشان از بین ما می‌روند و بعد از رفتنشان می‌فهمیم این‌ها از جنس حاج قاسم بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات شبستان امیر المومنین (ع) مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد گفت: باید به ارواح همه گذشتگان، علما و بزرگانی که زحمات فراوانی کشیدند تا حوزه علمیه در جهان اسلام و همچنین در شهر ما پا گرفته و به این مرحله برسد، درود بفرستیم و در این ماه مبارک برای روح همه گذشتگان از خدای متعال طلب علو درجات داشته باشیم.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان از همه پیشکسوتان روحانی و مجاهدان این عرصه که جهاد و تلاش کردند و با مفسدان عالم جنگیدند یاد می‌کنیم، امثال شهید شیخ فضل‌الله نوری، شهید آیت‌الله مدرس، آیت‌الله کاشانی و همه بزرگان از جمله امام خمینی (ره)، رهبر فرزانه انقلاب، مراجع عظام تقلید، علمای بزرگ و مفسرانی مانند علامه طباطبایی؛ می‌بایست قدردان همه این مجاهدت‌ها باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه برای دو شهید بزرگواری که در جوار بارگاه قدسی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در روزهای اخیر به شهادت رسیدند، علو درجات را خواستاریم، تصریح کرد: گاهی که از حاج قاسم سلیمانی سخن می‌گوییم ممکن است برخی فکر کنند دیگر کسی نمی‌تواند مانند ایشان شود، زیرا ایشان ۵۰ سال برای خدا دوندگی کرد تا حاج قاسم سلیمانی شد؛ من وقتی قصه شهدای حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) را شنیدم با خود گفتم برخی حاج‌ قاسم‌ها خیلی شهرت پیدا می‌کنند و برخی نیز بی‌نام و نشان از بین ما می‌روند و بعد از رفتنشان می‌فهمیم این‌ها از جنس حاج قاسم بوده‌اند و این نشان می‌دهد همه ما فرصت داریم خود را برای خدا خالص کنیم، آن وقت خدا نیز دست ما را می‌گیرد و به ما عنایت‌هایی ویژه‌ای دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تاکید کرد: خدای متعال فرمود پوشش تقوا خوب است و به انسان عزت و برکت می‌دهد و هر کسی لباس روحانیت را بپوشد، می‌بایست در مسیر تقوا گام برداشته و فعالیت می‌کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در عرصه جهاد ایمانی ما وقتی لباس می‌پوشیم یعنی لباس تقوا پوشیده‌ایم، وقتی که لباس تقوا پوشیدیم دیگر خیلی چیزها متوجه ما می‌شود، مهم‌ترین آن‌ها نیز در سوره مبارک توبه آمده‌ که خدا فرمود ای کسانی که ایمان آورده‌اید تقوای الهی پیشه کنید و با صادقین که همان انبیای الهی و ائمه اطهار هستند، همراه باشید

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: هر حزب، قوم و قبیله‌ای که هستیم باید فرهنگ امیرالمؤمنین (ع) را پیاده کنیم، باید حسنی و حسینی باشیم و راه انبیاء و ائمه اطهار (ع) را در پیش گیریم.

وی بیان کرد: تقوا به معنای جدی و ریشه‌ای یعنی خدا را در عهد و پیمان با خدا حفظ کنیم، تقوا به معنای خودنگهداری است، خداوند می‌فرماید ما گفتیم «أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ»؟ شما گفتید بلی، پس خودتان را در این نقطه نگه دارید، همیشه بدانید که در محضر خدا هستید.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در ادامه خداوند می‌فرماید خود را در عبادت نگه دارید و در عبادت رشد کرده و کمال و بالندگی پیدا کنید، در اخلاق نیز خود را حفظ کنید، مگر ما به شما الهام نکرده‌ایم، ما که به شما گفته‌ایم خیانت بد است، ما که تلخی بدی‌ها و شیرینی صداقت را به شما چشاندیم، همه این‌ها در وجود شما تعبیه شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: انسانی که اهل تقوا شد خدای متعال دو جایزه بسیار مهم و ویژه به او عنایت می‌کند، نخست اینکه خداوند به اهل تقوا دانایی و تشخیص می‌دهد، یعنی تقوا عقل ما را دانا و ارادة ما را توانا می‌کند، نمی‌دانم و نمی‌توانم از چنین انسانی دور می‌شود، هر چه تقوا بیشتر شد دانایی و توانایی بیشتر می‌شود، آن که تقوا دارد در شهر و مملکت دشمن هم احساس امنیت می‌کند.

وی تاکید کرد: تقوا به انسان بصیرت می‌دهد، خداوند در سوره اعراف می‌فرماید در وجود افراد باتقوا برق بصیرت می‌درخشد و همه‌جا سر دو راهی‌ها راه خود را آن‌گونه که باید تشخیص می‌دهند، تقوا به انسان حریت می‌دهد، اگر دیدیم در مقابل پول، مال، مقام و شهرت سست هستیم معلوم می‌شود پایه‌های تقوای ما سست است، اگر راه خود را کج کردیم و عقیده‌مان بر اساس دنیاطلبی تنظیم شد کار ما مشکل می‌شود، تقوا با اراده و عقل، حریتی به انسان می‌دهد که انسان بزرگ می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: تقوا به معنای نفرت داشتن از لقمه حرام است، لقمه، کلام، دیدن و شنیدن حرام چراغ تقوا را خاموش می‌کند، زندگی انسان وقتی با هر نوعی به حرام شود، تقوای او کم‌رنگ شده و در نهایت خاموش می‌شود

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امام حسن (ع) در مدینه سوار بر اسب بودند، یک کسی که چشم و گوشش را تبلیغات مسموم معاویه پرکرده بود و از شامات به مدینه آمده بود، چشمش به امام افتاد، جلال و جمال و عظمت و شخصیت امام او را جذب کرد، از دیگران پرسید این کیست که این‌قدر جذاب است؟ وقتی متوجه شد فرزند امیرالمؤمنین (ع) است شروع به ناسزا گفتن کرد.

وی افزود: امام حسن (ع) با همان اخلاق حسنه به وی گفت معلوم است غریبه‌ای؟ مسافر و گرسنه‌ای، ما به تو غذا می‌خواهیم، اگر خسته هستی ما به تو منزل می‌دهیم، اگر در راه مانده هستی ما خرج سفر تو را تأمین می‌کنیم، البته امام در آن زمان قدرت داشت و می‌توانست فرد را تنبیه کند، این فرد گفت من وقتی وارد مدینه شدم دلم مالامال از کینه به علی (ع) و اولاد علی بود، درحالی‌که به نحوی از مدینه خارج می‌شود که دلم لبریز از محبت علی (ع) و اولاد علی است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه این رفتار امام حسن (ع) درسی برای روحانیون و طلاب است، گفت: این هنری است که طلبه‌ها باید در تعامل با مردم داشته باشند و همواره در تعامل با مردم پیشقدم باشند

شهدای حادثه تروریستی حرم رضوی از جنس حاج قاسم سلیمانی بودند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha