دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسعود جان بزرگی

حوزه/ مسعود جان بزرگی گفت: مسئله طلاق که این روزها بارهاوبارها از آن صحبت می‌شود دلیل اصلی آن دوری از معنویات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم معرفی آثار و تألیفات دکتر مسعود جان بزرگی در حوزه تربیت معنوی، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بخش مشاوره قرآن بنیان برگزار شد.

مسعود جان بزرگی، استاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: موضوع خانواده یک بحث مهم و حیاتی است که امروز با آسیب‌های زیادی روبرو شده است.

وی ادامه داد: مسئله طلاق که این روزها بارها و بارها از آن صحبت می‌شود، دلیل اصلی آن دوری از معنویات است. جداشدن دین از معنویت موجب شده است که این اتفاقات گریبان‌گیر جامعه شود و در واقع این دین بدون معنویت ناکارآمد است.

رئیس کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی تصریح کرد: خانواده‌ها باید بدانند که تربیت معنوی نقش مهمی در زندگی آن‌ها دارد. اگر خانواده‌ها آنتی‌ویروس داشته و واکسینه شوند آن زمان دیدن سریال ۵۰۰ قسمتی که ۴۰۰ خیانت دارد اثری روی آن‌ها نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز جامعه در وضعیت تولید آنتی‌ویروس و مجهز به تربیت معنوی نیست. اگرچه از چندین سال پیش جریان‌هایی درصددند که با تضعیف نهاد خانواده، جامعه ایرانی را از بین ببرند، برای همین بر آن شدند در مورد زن‌ها و مادرها کار کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: زمانی که بتوانند بر روی مادرها تأثیر بگذارند در واقع روی خانواده تأثیر گذاشته‌اند، چرا که وجود زن‌ها سازنده و رشددهنده است به‌طوری که خدا در قرآن آورده: زنان چون کشتزار شما هستند.

جان بزرگی بیان کرد: این تفسیر تصادفی نیست که زن‌ها می‌توانند رشددهنده باشند، اما در جامعه ما زن‌ها تبدیل به کارمند یا کارگر شده‌اند؛ هدفم این نیست بگویم که کارکردن زن درست نیست، بلکه این زن استعداد و توانایی آفرینش یک انسان را دارد، خود را صرف یک کار به نظر من پیش‌ پا افتاده می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت مساجد در جامعه تصریح کرد: به نظر من مساجد باید به‌مانند قبل از انقلاب فعال شوند و اگر قرار است اتفاقی بیفتد از مسجد رخ دهد و در این زمینه مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی می‌تواند وارد عمل شود.

جان بزرگی افزود: خانواده‌ها باید بدانند که تربیت معنوی یک اصل است و راه‌حل تمامی این مشکلات از مسیر معنویت می‌گذرد.

سید محمدحسین چاوشیان هم در این مراسم با تقدیر از تلاش های علمی دکتر مسعود جان بزرگی، اظهار داشت: اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی با مشارکت موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مهرماه امسال برگزار خواهد شد و تاکنون بیش از ۸۰ مقاله به این کنفرانس ارسال‌شده است.

رئیس موسسه خاتم اظهار کرد: حضور اساتید صاحب‌نظر در بخش‌های مختلف کنفرانس از نقاط قوت آن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha