پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نسبت فریب دادن خدا و پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم توسط منافقان در جنگ احزاب اشاره کرد و افزود: منافق کسی است که در ظاهر اظهار اسلام و ایمان دارد و در درون و پنهان کافر است و اصلا اعتقاد ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی روز هجدهم ماه مبارک رمضان در شبستان مصلای رشت در ادامه تفسر آیه‌های ۱۲ و ۱۳ سوره احزاب با اشاره به ترجمه این آیه‌ها اظهار کرد: "و نیز در آن هنگام منافقان و آنان که در دلهاشان مرض (شک و ریب) بود (با یکدیگر) می‌گفتند: آن وعده (فتح و نصرتی) که خدا و رسول به ما دادند غرور و فریبی بیش نبود” و “و در آن وقت طایفه ای از کفار و منافقان دین گفتند: ای یثربیان، دیگر شما را (در اردوگاه) جای ماندن نیست (که همه کشته خواهید شد، از گرد پیغمبر متفرق شوید و به مدینه) باز گردید. و در آن حال گروهی از آنها (برای رفتن) از پیغمبر اجازه خواسته و می گفتند: خانه‌های ما دیوار و حفاظی ندارد، در صورتی که (دروغ می‌گفتند و) خانه‌هاشان بی حفاظ نبود، و مقصودشان جز فرار (از جبهه جنگ) نبود".

وی به نسبت فریب دادن خدا و پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم توسط منافقان در جنگ احزاب اشاره کرد و افزود: منافق کسی است که در ظاهر اظهار اسلام و ایمان دارد و در درون و پنهان کافر است و اصلا اعتقاد ندارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی افراد ایمان دارند، اما ایمان آنها سست است، تصریح کرد: اگر انسان ایمان واقعی به آخرت داشته باشد علاقه به خانه ابدی پیدا می‌کند و به خدا و پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم دل می‌بندد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به پاداش خدای متعال به تمام اعمال انسان در جهان آخرت اشاره کرد و گفت: بنده باید خود را در اختیار خدا و پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم قرار دهد و در این راستا یکی از اموری که انسان باید در ماه رمضان از خدا بخواهد، باورپذیری است.

وی با اشاره به اینکه آنچه در این دنیا برای انسان اتفاق می‌افتد باید تسلیم خدا باشد، بیان کرد: مومن برای رفع پریشانی خود و همنوعان باید دعا کند ضمن اینکه برای بهتر شدن امور خود تلاش داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تاریخ را از امور تاثیرگذار در انسان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای تحول در انسان شناخت و مطالعه تاریخ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha