سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سبک زندگی علوی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: اگر ما به دنبال عاقبت بخیری در دنیا و آخرت هستیم، لازمه اش پیروی از سبک زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت مظلومانه امام علی (ع) ابراز داشت: امروزه یکی از مهم ترین وظایف حوزویان و دانشگاهیان، تبیین سیره و سبک زندگی امیرمؤمنان (ع) برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوانی است که حقیقتاً تشنه دریافت و درک این معارف ناب هستند.

وی همچنین با اشاره به این که لازمه کسب سعادت دنیا و آخرت، تبعیت از آموزه های ناب قرآن و اهل بیت(ع) است، افزود: بدون تردید برای درک و دریافت حقیقت شخصیت امیرالمومنین(ع) لازم است بیش و پیش از هر مساله دیگری، پای گفتار نورانی پیامبر اکرم (ص) و حضرت فاطمه(س) بنشینیم تا اندکی بفهمیم که به راستی مولود کعبه که بوده و چه مقام و منزلتی داشته است.

این مدرس دانشگاه گفت: امام علی (ع) به گفته رسول الله (ص) و حضرت فاطمه(س)، مظهر تام و تمام صفات جمال و جلال الهی است که این مظهریت در رفتار و گفتار و زندگی ایشان به معنای واقعی کلمه به منصه ظهور رسیده است.

وی تأکید کرد: امیرالمؤمنین(ع) در همه تاریخ بشریت، تنها انسانی بوده اند که ولادت و شهادت ایشان هر دو در خانه خدا بوده و این مهم نیز نشانه دیگری بر عظمت فوق تصور حضرت امیر(ع) است.

وی بیان داشت: حضرت در همه ابعاد شخصیتی، رفتاری، اخلاقی، مدیریتی و ... واجد والاترین شاخصه های انسانی بوده اند که هر کدام از آن ها به درستی اگر تبیین و ترویج شود، عالم بشریت را شیفته خود می سازد و هنر ما باید این باشد که به سهم و وُسع خود از مظلومیت ایشان در این کره ی خاکی بکاهیم و این را هم بدانیم که حقیقتاً اگر به دنبال عاقبت بخیری در دنیا و آخرت هستیم، لازمه اش پیروی از سبک زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha