دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امیر بیان

حوزه/ فرمانده پایگاه بسیج طلاب امیر بیان(ع) تصریح کرد: زمینه سازی برای رشد مردم از شاخصه های مهم حکومت علوی به شمار می رود.

حجت الاسلام یاسر محمدی کمرودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر این که مهم‌ترین شاخصه‌ی حکومت علوی، جلب مشارکت مردم در حکومت است، اظهار داشت: اساساً مدل حکومت ولایی این‌گونه است که امام از مردم جلو نمی‌زند، عقب هم نمی‌ماند، بلکه به مردم کمک می‌کند تا رشد کنند و لذا زمینه سازی برای رشد مردم از شاخصه های مهم حکومت علوی است.

وی افزود: اگر مردم بخواهند، جامعه با سرعت به رهبری امام پیش می‌رود؛ ولی اگر مردم همراهی نکنند، امام، جامعه را به سمت راه حق هدایت می‌کند و راهنمایی‌شان می‌نماید، ولی هیچ‌گاه امت را مجبور نمی‌کند.

مسئول گروه جهادی امیر بیان(ع) همچنین اضافه کرد: امام حتی گاهی برای رشد جامعه، به حکمیت هم تن می‌دهد، ولی با جبر و تحکم جامعه را مجبور به هدایت نمی‌کند.

وی بیان داشت: از سوی دیگر در حکومت علوی تلاش می‌شود با تقویت حس مسئولیت پذیری در مردم، همه‌ی جامعه در رشد، صعود و پیشرفت نقش داشته باشند، ضمن آن که بر این اساس، مشکلات در جامعه‌ی ولایی با حضور مردم رفع و رجوع می‌شود و نه با دستور از بالا. بنابر این در چنین جامعه‌ای، همه با هم رشد می‌کنند و یا خدای ناکرده همه با هم سقوط.

وی در خاتمه گفت: از این رو متوجه می شویم که در جامعه‌ی ولایی و علوی، بی‌تفاوتی، به من چه، به تو چه جایی ندارد، چرا که همه باید خود را در حل همه‌ی مشکلات جامعه مسئول بدانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha