دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فقرا - فقر - نیازمندان - محرومان

حوزه/ عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: خدمت صادقانه به مردم به خصوص محرومان جامعه، تأسی به سیره نورانی حضرت امیرالمؤمنین(ع) است.

دکتر محمد جواد توکلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه مولای متقیان علی (ع) ابراز داشت: متاسفانه هنوز نیز پس از گذشت ۱۴ قرن، امیرالمؤمنین (ع) در جامعه اسلامی و شیعی ما مظلوم و ناشناخته، چه آن که سیره نورانی حضرت در تحقق عدالت، در مسایل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و ... هنوز به خوبی تبیین و تشریح نشده است.

وی همچنین با تأکید بر این که ما باید در راستای تحقق عدالت و خدمت به مردم به ویژه محرومان از سیره و گفتار نورانی حضرت بهره ببریم، افزود: واقعیت آن است که هنوز هم در خصوص تبیین و معرفی سیره اقتصادی امام علی(ع) حتی در بین شیعیان، کم کاری هایی وجود دارد که امید به جبران آن در عرصه مجاهدت فرهنگی و اجتماعی و رسانه ای می رود.

این اقتصاددان حوزوی ادامه داد: جالب این است که کلام و سیره علوی با بحث روز جامعه ما یعنی اقتصاد مقاومتی ارتباط تنگاتنگی دارد، چرا که ما در بحث اقتصاد مقاومتی به طور کلی با سه ارزش محوری در بخش تولید، مصرف و توزیع مواجه هستیم که این ها در سیره رفتاری و نیز شیوه حکومت امیرالمومنین (ع) بسیار بارز و مشهود است.

وی با بیان این که مجاهدت همه جانبه به منظور تحقق عدالت و خدمت به محرومان و مستضعفان در پرتو روحیه جهادی، ریشه در سیره امیرالمؤمنین (ع) دارد، گفت: آنچه لازم است این که مسئولان و کارگزاران جامعه اسلامی نه صرفاً در حرف و شعار بلکه می بایست در عمل، عملکرد خود را با سیره و سبک زندگی علوی بسنجند و از ایشان تبعیت کنند تا در جامعه شاهد تحقق بهتر عدالت و خدمت صادقانه تر به محرومان و ضعفا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha