شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شب قدر

حوزه/ ماه مبارک رمضان خودش فرصتی بی نظیر برای ذخیره سازی معنوی است و در این میان شب قدر، نقطه طلایی این فرصت است و خوشا به سعادت آن دسته از بندگان که حقیقتاً "قدر"دان شب قدر هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، زمان برخلاف خواست ما انسان ها به سرعت طی می شود؛ روزها و شب ها از پیِ هم می آیند و می روند و این البته ریشه در ذات و خاصیت خلقت دنیوی دارد و کاری اش هم نمی توان کرد...

در این میان، خدای متعال برای ما آدمیان روزها و شب هایی استثنایی قرار داده، به ویژه شب هایی روشن به رنگ خالصانه بندگی که در آن ها بیش از هر زمان دیگری، زمینه ی ارتباط با حضرت حق برایمان فراهم است.

به تعبیر یکی از اساتید، ماه مبارک رمضان خودش فرصتی بی نظیر برای ذخیره سازی معنوی است و در این میان شب قدر، نقطه طلایی این فرصت است و خوشا به سعادت آن دسته از بندگان که حقیقتاً "قدر" دان شب قدر هستند. "قدر" دان شب تقدیر آدمی و به خصوص"قدر" دان شب بیست و سوم ماه ضیافت الهی که تقدیرهای نوشته شده برای یک سال به دست امام زمان(عج) امضاء می گردد.

به راستی چه راز و رمزی است در این قلب ماه مبارک و چه ظرفیت و ویژگی خاصی دارد که در آن دعا و مناجات و نیاش بندگان خدا به استجابت، نزدیک تر از هر زمان دیگری است!؟

آن چه مهم است این که باید امشب خود را آماده و مهیا سازیم و با اشک‌ پشیمانی و عذرخواهی، سرنوشت و تقدیر زلالی برای خود رقم بزنیم و دست کم به حضرت معبود بگوییم، گرچه گنهکار و پشیمان هستیم اما یاغی نیستیم و دل در گروی عفو کریمانه ی تو داریم ای مهربان ترینِ مهربانان!

آری امشب، شبِ میهمانی رازها است و به تعبیر زیبای نویسنده ای چیره دست، چگونه خواب، سرزمین چشم‌هایمان را فتح کند، آن هنگام که به استقبالِ واژگانِ نور می رویم و با هر فراز دعای جوشن کبیر، از خدا می خواهیم که ما را ببخشد و بار دیگر پذیرایمان باشد و او به یقین چنین خواهد کرد چه آن که فرمود:" اُدعونی استجب لکم"

سیدمحمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha