جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1021532
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کمبود قبرستان اسلامی در برلین
کمبود قبرستان و نگرانی مسلمانان در برلین

حوزه/تقاضای فزاینده‌ای برای تشییع جنازه و محل دفن مسلمانان برای اولین نسل از مهاجران مسلمان وجود دارد که این موضوع سبب نگرانی در برلین، پایتخت آلمان شده‌است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، تقاضای فزاینده‌ای برای تشییع جنازه و محل دفن مسلمانان برای اولین نسل از مهاجران مسلمان وجود دارد که این موضوع سبب نگرانی در برلین، پایتخت آلمان شده‌است.
برلین بزرگترین جامعه مسلمانان آلمان را در خود جای داده است و همانطور که ایسیکالی کارائیل، مسئول اداره یکی از قبرستان‌ها، خاطرنشان کرد: "نسل اول مهاجران مسلمان ساکن آلمان در حال پیر شدن است."
این بدان معناست که تقاضای فزاینده‌ای برای تشییع جنازه مسلمانان و مکان های دفن مسلمانان وجود دارد و به گفته کارائیل، یافتن مکان برای دفن مسلمانان به دشوار است.
این قبرستان که کارائیل از سال ۲۰۱۳ آن را اداره می‌کند، یکی از حدود ۱۲ خانه تشییع جنازه اسلامی در برلین است که بین ۲۵۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ نفر از حدود پنج میلیون مسلمان آلمان را در خود جای داده است. کارائیل تخمین می‌زند که حدود نیمی از خانواده‌های مسلمان شهر، علی‌رغم هزینه‌های بالای انجام این کار، عزیزان خود را پس از مرگ به کشور بازگرداندند، در حالی که نیمی دیگر تصمیم می‌گیرند بستگان خود را در برلین دفن کنند. کارائیل معتقد است که یافتن محل دفن مسلمانان در برلین از زمانی که او در سال ۲۰۰۸ که در این حرفه شروع به کار کرده است، مشکل ساز بوده، اما این بحران تنها چند ماه پیش به اوج خود رسید. او می‌گوید:"جایی برای دفن مسلمانان در برلین باقی نمانده است."
نبود قبر برای مسلمانان در برلین برای چندین دهه مشکل ساز بوده است. طراح وب، کاتیا نپرت، به یاد آوری می‌کند که حدود ۱۰ سال پیش زمانی که در محله Neukölln شهر برلین که دارای یک جامعه بزرگ از مسلمان است، با این مشکل برخورد کرد.
نپرت با بسیاری از مسلمانان دوست شده است و متوجه این موضوع شده است که یکی از دغدغه های اصلی آنها نبود قبرستان در شهر است.
مشکل اصلی نبود فضای مناسب برای ایجاد قبرستان مخصوص مسلمانان است. برای قرار دادن قبرهای بیشتر، فضای بیشتری لازم است. فرودگاه سابق تمپلهوف، که در سال ۲۰۰۸ بسته شد، به نظر یک راه حل عالی برای حل این مشکل بود، زیرا فضای مناسب همراه با وسعت زیادی داشت، اما این منطقه اکنون به یک پارک عمومی تبدیل شده است.
به گفته دپارتمان محیط زیست، تحرک شهری، حمایت از مصرف کننده و اقدام اقلیمی سنای برلین، شش گورستان در این شهر وجود دارد که فضایی برای قبور مسلمانان فراهم می‌کند. اما در حال حاضر، قبرستان گاتو در منطقه اسپانداو این شهر تنها قبرستانی است که برای مسلمانان باقی مانده است و همانطور که کارائیل اشاره کرد، موقعیت آن مناسب نیست زیرا منطقه اسپانداو، غربی‌ترین منطقه برلین است و دسترسی به آن نسبتاً دشوار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha