پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ فرهنگ سازی صحیح و تبیین و ترویج و گفتمان سازی مربوط به بخش تعاونی ها می تواند یک فضای مشترک ایجاد کند تا همه مردم در این عرصه ها مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه تعاون در حل مشکلات اقتصادی کشور پرداخت.

وی گفت: ما برای رشد و پیشرفت کشور هم از حیث عدالت و تساوی عادلانه برای تعاون ارزش ذاتی قائل هستیم و معتقدیم که توجه ویژه به این بخش، نقش زیادی در حل مشکلات اقتصادی کشور دارد.

امام جمعه قم در ادامه به بیان عرصه های مختلف همکاری حوزه با بخش تعاون وزارت کار پرداخت و خاطرنشان ساخت: فقه معاصر در حوزه نقش مهم می تواند داشته باشد و حوزه در این بخش می تواند به صورت اجتهادی وارد شود و دروس خارج در این عرصه دایر شود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: تحقیقات و مطالعات مورد نیاز نظام نیز که از سال گذشته آغاز شده است و مقید است که به مطالعاتی بپردازد که مورد نیاز نظام اسلامی باشد نیز از دیگر عرصه هایی است که حوزه می تواند نقش آفرینی داشته باشد و مسیر خوبی است تا مباحث کلان تعاون مورد تحقیق و پژوهش لازم قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مباحث اقتصاد مقاومتی نیز در این میان نقش مهمی می تواند داشته باشد و مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی با تعامل خوبی که با بخش تعاون می تواند داشته باشد از دیگر عرصه های همکاری حوزه با تعاون و وزارت کار است.

وی افزود: پایان نامه های سطح سه و چهار که در حوزه های علمیه نوشته می شود می تواند به این سمت سوق پیدا کند و مباحث مربوط به تعاون نیز می تواند در این پایان نامه ها مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم نسبت به مقوله تعاون را خواستار شد و تاکید کرد: فرهنگ سازی صحیح و تبیین و ترویج و گفتمان سازی مربوط به بخش تعاونی ها می تواند یک فضای مشترک ایجاد کند تا همه مردم در این عرصه ها مشارکت داشته باشند.

وی ابراز داشت: توجه بخش خصوصی و مردم در این رابطه فواید زیادی دارد، اگر جوانان و مردم به خوبی توجیه شوند که دور هم جمع شوند می توانند کارهای بزرگی انجام دهند که شاید در صورت تکی نتوانند و البته این نیاز به توجیه و آگاه سازی دارد.

امام جمعه قم در پایان، تاکید کرد: آموزش و پرورش و سایر دستگاه های آموزشی در کشور می توانند نقش مهمی در توجیه و تعمیق مباحث مربوط به تعاون داشته باشند،چرا که می توان با بخش تعاون عدالت را تامین کرد و مردم در تعاونی های خوب و سودآور شریک شوند.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این بخش پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha