شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد تقی رهبر

حوزه / عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: برائت از اسرائیل و حمایت از مظلومان فلسطین، فراتر از تکلیف اخلاقی، وظیفه شرعی ماست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با اشاره به اینکه قدس از دیدگاه معارف اسلامی سرزمین مقدسی است که قبله مسلمانان بوده و با تهاجم نظامی صهیونیست‌ها از دست مردمان ساکنین آن خارج‌شده، اظهار داشت: فلسطینی ها سال‌هاست در رنج و سختی و کشتار وحشیانه به سر می‌برند و قدس همچنان در اسارت صهیونیست و حامیان آن، یعنی آمریکا و غرب است.

وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که بعد از انقلاب با ابتکار امام راحل حامی قدس شریف شد، افزود: متاسفانه اعراب خود فروخته و نوکران آمریکا در پی عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند، اما جهان اسلام بر منطق شرع در برابر مظلومیتی که به ملت فلسطین وارد شده، مسئولیت دارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه حمایت از مقاومت فلسطین و قدس واجب و تکلیف شرعی است، مطرح کرد: روز قدس، روز اسلام است، بنابراین ملت بزرگ ما که همواره یار مظلومان و فریادرس حق‌طلبان بوده و هست، در جمعه این هفته و روز قدس بار دیگر با لبیک به ندای امام راحل و رهبری در میدان حاضر خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با اشاره به این حدیث معروف از پیامبر اکرم (ص) که کسی که صدای استمداد مسلمانی را بشنود و پاسخ ندهد، مسلمان نیست، خاطر نشان کرد: برائت از اسرائیل و حمایت از مظلومان فلسطین، فراتر از تکلیف اخلاقی، وظیفه شرعی ماست.

وی با تاکید بر اینکه این حمایت نباید تنها به این روز محدود شود، گفت: لازم است تا مسلمانان و سران کشورهای اسلامی در سراسر جهان، انسجام و هماهنگی داشته باشند و علیه تجاوزگران و حامیان آن‌ها وارد عمل جدی شوند.

عضو جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: نخبگان جهان اسلام نیز ضروری است تا با هم‌صدایی، در عرصه های مختلف سیاسی، نظامی، خدماتی و فرهنگی از فلسطین حمایت کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha