جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست هم اندیشی

حوزه / نشست هم اندیشی سیاسی و اجتماعی مدیران مراکز تخصصی و هدایت علمی تربیتی سطوح عالی حوزه علمیه قم به همت دفتراجتماعی سیاسی حوزه های علمیه و معاونت سطوح عالی، خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی معاون سطوح عالی حوزه علمیه قم در ابتدای نشست هم اندیشی سیاسی و اجتماعی مدیران مراکز تخصصی و هدایت علمی تربیتی سطوح عالی حوزه علمیه قم، بیان داشت: در سطوح عالی بعضی کارها به خود طلبه واگذار شده، طلبه با سلیقه خودش و احساس نیازی که می کند به دنبالش می رود و آموزش می بیند و باید خودش را آماده کند در بحث مسائل روز، فن خطابه و... باید یک ورود حداقلی بکند.

وی افزود: در طرح هدایت علمی تربیتی در کنار برنامه های آموزش و دروس و سرفصل هایی که دارند یک سری مباحث را هم به طلاب آموزش می دهیم و امتیازاتی را هم فراهم کردیم که با آن امتیازات انگیزه را برای طلبه ها اضافه بکنیم. کارهایی هم در مراکز علمی تربیتی و مراکز تخصصی انجام می شود، اما باید ارتباط بیشتر باشد و برای این برنامه ها مراکز را کمک کنیم.

امام جمعه پردیسان در ادامه بیان داشت: از مراکز تخصصی می خواهیم نظر بدهندتا در این مسیر توفیقات بیشتری داشته باشیم؛ مسائل اجتماعی و سیاسی ، فرهنگی و ... نیاز به هم فکری و هم افزایی دارد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین زمانی مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه، بیان داشت: در جهان اسلام قدیمی ترین و بهترین مرکز علمی الازهر است که به لطف خداوند قوت علمی حوزه علمیه قم در این چهل سال خیلی بیشتر از الازهر شده و به لطف خداوند حوزه علمیه قم از نظر قوت علمی اسلامی به قله علمی عالم اسلام رسیده و سهم زیادی از این قوت علمی را مدارس و مراکز سطوح عالی انجام داده اند.

وی افزود: دو رسالت علمی به عهده مدارس سطوح عالی و مراکز تخصصی است اول، تولید دانش، یعنی به آنچه که هست نباید اکتفا کرد و باید محصولات علمی در فقه، ادبیات، تفسیر و ... افزون بر دانش فقهی پیشینیان عرضه کنیم و باید به گونه ای طلاب را تربیت کنیم که به دانش بیفزایند کار آسانی نیست آما شدنی و واجب است، چون الان مسابقه علمی قوی در دنیا اتفاق افتاده و اگر یک مقدار کند باشیم، عقب می افتیم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه با بیان موضوع جلسه که در مورد حوزه انقلابی است، بیان داشت: در مدارس و مراکز که تبعا با رویکرد انقلابی تا حالا فعالیت های ارزشمندی صورت گرفته است و گزارش هایی که از تعدادی از مراکز رسیده واقعا خوشحال کننده است.

وی افزود: در سخنرانی که رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در مورد حوزه انقلابی مطرح کردند،یک سخنرانی معمولی نبود بلکه آرزو های ده ها ساله مقام معظم رهبری است و بر آن تاکید کردند و پای کار ایستادند.

خبرنگار: رضا ابدالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha