چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی تصریح کرد: پیامبر(ص) الگوی کسانی است که به خدا امیدوارند و هیچ کس نمی‌تواند برتر از ایشان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان، در شبستان مصلای رشت در تفسیر آیه ۲۱ سوره احزاب با اشاره به ترجمه این آیه اظهار کرد: ” البته شما را به رسول خدا (چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو) اقتدایی نیکوست، برای آن کس که به (ثواب) خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا بسیار کند”.

وی ادامه داد: الگو و اسوه بودن پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در سلسله آیه‌هایی مطرح شده که در مقام بیان جنگ، جهاد و مردمی که در نفاق قرار داشتند، است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه منظور از اسوه کسی است که همه به او اقتدا کنند، تصریح کرد: انسان نیاز به الگو دارد تا او را در همه شرایط به ویژه در سخت ترین شرایط زندگی کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم را بهترین مخلوق الهی خواند و بیان کرد: جنگ از زوایای مختلف برای جامعه سختی‌های دارد و خدای متعال در بحث جنگ و جهاد پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را الگو معرفی می‌کند.

وی، پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را مصداق بارز تحمل عنوان کرد و گفت: پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم انسان برجسته الهی بود که خدای متعال قدرت تحمل بالا را به ایشان داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انسان در زندگی نیاز به الگوهای تحمل دارد، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ کسانی برنده میدان بودند که قدرت تحمل بالایی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را الگوی شایسته‌ای دانست که هیچکس برتر از ایشان نمی‌تواند الگو باشد و یادآور شد: پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم الگوی کسانی است که به خدا امیدوارند.

وی با بیان اینکه مومن به رحمت خدا امیدوار است، اظهار کرد: در حکومت الهی انسان باید خدمت کند زیرا از رحمت خدا مایوس نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha