دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تشییع حاج نادر طالب زاده

حوزه/ یاسر عسکری گفت: مرحوم نادر طالب زاده همیشه منتقد انفعال رسانه های داخلی بود و در جهت باسواد شدن جوانان انقلابی تلاش های مختلفی را انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، یاسر عسکری مدیر انتشارات راه یار و از محققین همکار مرحوم نادر طالب زاده در تدوین کتاب، عصر امروز در مراسم گرامیداشت هنرمند فرهیخته انقلاب اسلامی نادر طالب زاده که در خانه موزه شهیدان زین الدین برگزار شد، گفت: مرحوم استاد طالب زاده فردی پرتلاش، با انگیزه و دارای روحیه ابتکار و خلاقیت بود.

وی افزود: شهید آوینی از مرحوم طالب زاده به دیده بان تیزبین انقلاب اسلامی تعبیر نموده و این نشانگر دقت و تعمیق فکری این استاد است.

عسکری خاطرنشان کرد: فعالیت های مرحوم طالب زاده بویژه در برنامه «راز» تا جایی دقیق و نقطه زن بود که آمریکا در واکنش به آن ها، وی را در لیست تحریم های خود قرار داد.

وی، جهان انقلاب اسلامی در اندیشه مرحوم نادر طالب زاده را تمام دنیا دانست و گفت: این هنرمند متعهد، تحول باطنی تمام انسان ها و عالم را تحت تأثیر اندیشه های شهید آوینی بالاترین هدف خود از فعالیت های رسانه ای می دیدند.

مدیر انتشارات راه یار، تصریح کرد: دشمن شناسی مرحوم طالب زاده محدود به وهابیت و یا آمریکا نبود؛ بلکه به نقد مفاهیم مختلفی در سطح جهانی می پرداخت.

وی با اشاره به التزام مرحوم طالب زاده به پاک بودن و حلال بودن درآمدهای فرهنگی، افزود: آن مرحوم روی اینکه هزینه های فعالیت فرهنگی از کجا و چگونه تأمین می شود دقت داشت.

عسکری اظهار کرد: استاد طالب زاده افق نگاه کلانی داشت؛ آسیب شناسی انقلاب اسلامی، مسائل عراق، لبنان، فلسطین، سوریه و سایر کشورهای دنیا در دایره دغدغه های این استاد فقید قرار داشت.

وی گفت: مرحوم نادر طالب زاده همیشه منتقد انفعال رسانه های داخلی بود و در جهت باسواد شدن جوانان انقلابی تلاش های مختلفی را انجام داد؛ بر زبان دان بودن جوانان انقلابی تأکید زیادی می‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha