جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / امام جمعه قزوین گفت: برخی اوقات شوخی‌هایی انجام می‌شود و از روی شیطنت دروغ‌هایی گفته می‌شود که شایسته انسان نیست، خداوند این افراد را رسوا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، گفت: خداوند در آیه ۳۹ سوره مبارک فرقان می‌فرماید معاندین و کافران علیه پیغمبر هر چه توانستند گفتند و به او لقب ساحر و مسحور دادند، خداوند می‌فرماید ما این‌ها را بی‌جواب نگذاشتیم و آن‌ها را قطعه‌قطعه کردیم.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید ما پیغمبران را به هم وصل کردیم و پیوند زدیم، یعنی هر پیغمبری پیغمبر قبل از خود را تصدیق، تایید و معرفی کرد و بشارت پیغمبر خاتم را داد، بنابراین پیغمبران یک سلسله به هم پیوسته هستند، اما حلقه اتصالی بین دشمنان پیغمبران وجود ندارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در آیه ۴۰ سوره فرقان خداوند می‌فرماید این‌ها که القابی را به پیامبر نسبت دادند، بی‌اطلاع از اقوام قبل نبودند، ما آثار اقوام عذاب شده پیشین را به کافران نشان دادیم، از جمله سرنوشت قوم لوط را نشان دادیم، خداوند از آسمان بر سر قوم لوط باران سنگ نازل کرد، خداوند به کفار می‌گوید مگر این‌ها را ندیدید پس چرا از یاوه گویی علیه پیغمبر دست بر نمی‌دارید و به او تهمت می‌زنید؟ خداوند می‌گوید افرادی که عقیده ندارند این‌گونه رفتار می‌کنند و این حرف‌ها را می‌زنند، یعنی خدا به ما یاد می‌دهد که اگر می‌خواهید حرف حساب بزنید باید عقیده خود را نسبت به قیامت محکم کنید و یقین داشته باشید محشور خواهید شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در دعاهای حضرت موسی (ع) نیز آمده که خدایا من به تو پناه می‌برم از دست هر متکبری که به روز قیامت عقیده ندارد، زیرا کسی که عقیده ندارد زیرا هر کاری ممکن است از او سر بزند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: در آیه ۴۱ سوره فرقان نیز خداوند به پیغمبر می‌گوید کافران وقتی تو را می‌بینند جاهلانه با تو برخورد کرده و تو را مسخره می‌کنند، ما آرام‌آرام آن‌ها را به دام می‌اندازیم که خودشان هم متوجه نمی‌شوند، یعنی کسی که منافق است آرام‌آرام تبدیل به منافق می‌شود، برای مثال لقمه حرام می‌خورد، ظلم می‌کند، کارهای دیگری می‌کند که کم‌کم تبدیل به منافق می‌شود، به همین دلیل باید خیلی حواسمان جمع باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: از روحیاتی که صداقت انسان را از بین می‌برد و گوهر کرامت انسانی را در وجود انسان نابود می‌کند باید پرهیز کرد، برخی اوقات شوخی‌هایی انجام می‌شود و از روی شیطنت دروغ‌هایی گفته می‌شود که شایسته انسان نیست، خداوند این افراد را رسوا می‌کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در روایات داریم قریش پیش از اینکه پیامبر برای آن‌ها مبعوث شود، یهود و نصاری را لعنت می‌کردند و می‌گفتند این‌ها پیغمبران خود را تکذیب می‌کردند و ادعا می‌کردند اگر از قوم ما کسی به پیامبری مبعوث شود ما او را یاری خواهیم کرد، اما وقتی پیامبر (ص) برای آن‌ها مبعوث شد پیغمبر را تکذیب کردند، این آیه برای آنان نازل شد که قریش با انگشت پیامبر را نشان می‌دهند و با تمسخر می‌گویند خدا این را برای رسالت فرستاده است؟ همچنین وقتی به یکدیگر می‌رسند پیامبر را به سخره می‌گیرند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha