جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جهاد تبیین

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با تاکید بر اینکه امروز نیازمند ایجاد نظام ذهنی منسجمی برای مخاطبان هستیم، گفت: لازم است به سمتی حرکت کنیم که اگر شبهه‌ای ایجاد شود، خود مخاطبان به عنوان یک کنشگر اجتماعی وارد میدان شوند و بتوانند به مسائل و شبهات پاسخ بگویند.

حجت الاسلام وحید عباسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اهمیت تلاش برای تحقق جهاد تبیین در جامعه، گام اول در این عرصه را بیان معنای درست "جهاد تبیین" عنوان کرد و اظهار داشت: آنچه امروز باید برای عموم جامعه بیان شود، حرکت در مسیر باز شدن گره‌های ذهنی است که در بین اقشار مختلف جامعه در مسائل مختلف ایجاد شده است و لذا نیازمند گره‌گشایی و تبیین هستیم.

وی با اشاره به اینکه تبیین در معنای لغوی، به معنای جدا سازی است، عنوان کرد: امروز لازم است که سره از ناسره تمیز داده شود و خالصی از ناخالصی‌ها به درستی و دقت گرفته شود.

حجت الاسلام عباسی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند ایجاد نظام ذهنی منسجمی برای مخاطبان هستیم، یادآور شد: لازم است به سمتی حرکت کنیم که اگر شبهه‌ای ایجاد شود، خود مخاطبان به عنوان یک کنشگر اجتماعی وارد میدان شوند و بتوانند به مسائل و شبهات پاسخ بگویند.

وی تصریح کرد: زمانی که همه مردم، نسبت به مسائل مختلف تحلیل‌گر باشند، دیگر در ایام مختلف و در مواجهه با شبهات دچار بحران نخواهیم شد و با انسان‌هایی روبرو خواهیم بود که به یک نظام فکری جامع رسیده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه سپاه و بسیج در این عرصه نقش موثری را بر عهده دارند، گفت: لازم است تا بسیجیان این نظام فکری را در بدنه مجموعه خود محقق کنند و تبدیل به یک کنشگر اجتماعی و تحلیل‌گر سیاسی شوند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha