دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فاطمه نظیر

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از حضوری بودن همه امتحانات پایان ترم بانوان طلبه یزدی خبر داد.

خانم فاطمه نظیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، با اشاره به در پیش بودن پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه علمیه خواهران استان یزد، اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا از اسفند ۹۸ آموزش دروس سطوح مختلف حوزه علمیه خواهران استان یزد همچون دیگر مراکز آموزشی کشور به صورت مجازی انجام شد.

و ادامه داد: محصول آموزش مجازی و عدم تکرار و تمرین دروس و مباحثه طلاب موجب افت تحصیلی خصوصا برای پایه های اول و دوم بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: با توجه به سخت بودن فهم دروس در آموزش مجازی، تعدادی از طلاب از ادامه تحصیل محروم شدند.

خانم نظیر ادامه داد: در حوزه های علمیه آموزش همراه با تربیت دینی اثر بخش خواهد بود و تربیت در اولویت برنامه هاست و این مسئله با حضور در کلاس های درس و تلمذ نزد اساتید امکان پذیر می شود.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان یزد از آبان ماه۱۴۰۰تمام تلاش خود را در ایجاد فضای امن و سالم برای تشکیل کلاس های حضوری ایجاد کرد و تمام مدیران و اساتید با تلاش های جهادی کلاس های درسی و جلسات اخلاقی را به صورت حضوری برگزار کردند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد، در پاسخ به این سؤاال که آیا ادامه تحصیل مجدد برای طلاب محروم از تحصیل در ایام کرونا در سال های آینده امکانپذیر است؟ پاسخ داد: در صورتی که سنوات مجاز تحصیلشان تمام نشده باشد می تونند ادامه تحصیل بدهند و در یک قانون جدید، افرادی که به خاطرکرونا تعداد سنواتشان به پایان رسیده و از تحصیل محروم شدند یک ترم به سنوات انان افزوده شده است.

خانم نظیر در پاسخ به این سؤال که برای ارتقای سطح آموزش و جبران نواقص آموزشی در ایام کرونا هم برنامه ای ای دارید؟ گفت: برای جبران بعضی از دروس پایه، اساتید دروس را مجددا تکرار می کنند.

وی در خصوص امتحانات پایان ترم، بیان کرد: امتحانات ترم اول نیمسال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حضوری بود و امتحانات ترم دوم هم به زودی حضوری خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha