پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام یونس گلی-معاون امور طلاب حوزه ایلام

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه ایلام از اعزام دومین کاروان طلاب استان به مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اردوهای زیارتی طلاب ۷ مدرسه علمیه استان ایلام به مقصد مشهدالرضا علیه السلام در حال برگزاری است.

حجت الاسلام یونس گلی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اعلام کرد: از روز ۲۲ اردیبهشت کاروان های هر کدام از مدارس هفت گانه حوزه علمیه استان ایلام به مقصد مشهد مقدس عازم شده اند.

وی افزود: این اردو هم شامل طلاب مجرد و هم متأهلین همراه با خانواده است.

حجت الاسلام گلی خاطرنشان کرد: هریک از کاروان ها با اتوبوس به شهرهای کرمانشاه و اندیمشک رفته و سپس از آنجا به بعد با قطار به مشهد اعزام می شوند.

وی، طولانی مسافت استان ایلام به قم و مشهد را از عوامل اصلی هزینه بر بودن برگزاری اردوهای زیارتی طلاب دانست و گفت: این موضوع نیازمند توجه بیشتر مسئولین و مدیران حوزه می باشد؛ البته تاکنون نیز توجهات و حمایت های خوبی از مدیریت محترم حوزه های علمیه شده است.

حجت الاسلام گلی اظهار کرد: مدیران ۷ مدرسه علمیه استان ایلام به طور مستقل مسئولیت برگزاری این اردوها را بر عهده گرفته و تمام هماهنگی های لازم را انجام دادند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی، افزود: مسلماً این اردوها در بالا بردن انگیزه طلاب برای ادامه تحصیل تأثیرگذارند؛ برکات و فیوضاتی که زیارت آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به دنبال دارد واقعاً افزاینده نشاط معنوی طلاب است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه ایلام بیان کرد: پس از گذشت دوران چندساله شیوع کرونا که تمام برنامه های فرهنگی و آموزشی را تحت الشعاع قرار داد، برگزاری این اردوها و تعمیق انس و الفت طلاب با همدیگر تأثیرات بسیاری در روحیه دانش افزایی و مباحثات علمی آنان با یکدیگر دارد.

وی گفت: امیدواریم مسئولین با توجه به بعد مسافت ایلام از مشهدالرضا و قم و هزینه بالای برگزاری این اردوها توجه جدی به طلاب استان ایلام را در برنامه ریزی های فرهنگی داشته باشند.

حجت الاسلام گلی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دومین کاروان طلاب استان ایلام راهی مشهد شد و دیگر کاروان ها نیز در روزهای آینده عازم می گردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خواجوی( فعال رسانه) IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(علیه السلام) خداوند پشت و پناه تمامی سربازان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) خوشا به سعادتتان. التماس دعا