جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / امام جمعه قزوین گفت: امام جمعه تنها مختص روز جمعه نیست، بلکه در تمام روزها خادم مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی برگزار شد گفت: اداره کل تبلیغات استان با مدیریت پیشین اثرات خوبی داشت که ما امیدواریم این اثرات خوب ادامه دار باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در فرهنگ، دین، ایمان و ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف اثرگذار است چنانچه تاکنون نیز سازمان تبلیغات توانسته ارتقا پیدا کند و توانمندی‌های آن به خوبی دیده شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: حضور حجت‌الاسلام قمی در سازمان تبلیغات سبب احیای سازمان تبلیغات شد، به گونه‌ای که آثار و برکات این فعالیت‌ها نه تنها در سراسر کشور بلکه در کشورهای دیگر نیز دیده می‌شود.

وی ادامه داد: در عرصه‌های مختلف پیدایش و پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، مبارزه با فتنه و فتنه‌گران، دفاع از حرم خوش درخشیدیم که این درخشش به سبب حرکت مردم پیش آمده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرار و وعده خدا نیز در گرو حرکت مردم است؛ اگر مردم پای کار نیایند حتی در زمان امیرالمومنین(ع) نیز کار زمین خواهد ماند، زیرا در حالی کار پیش می‌رود که امام با مردم و مردم با امام باشند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب نیز مردم پای کار انقلاب بودند، اما تعداد افرادی که افکار اسلامی و ایمانی داشتند، محدود بود، اما زمانی که معرفی امام، اسلام و ارزش‌های اسلامی به مردم اتفاق افتاد، مردم به پا خاستند و انقلاب پیروز شد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: حال سؤال پیش می‌آید که چه کنیم که مردم پای کار بیایند؟ پاسخ این است که باید به مردم شیرینی بچشانیم؛ شیرینی این کار عدل و قسط است.

وی اظهار کرد: برای ورود به اسلام مانند حرم‌های مطهر ابواب متعددی وجود دارد که یکی از پر ترافیک ترین راه‌ها عدالت است؛ مردم با امید عدالت پای انقلاب آمدند و متوجه شدند که اسلام شرایط و ویژگی‌های خوب بسیار دیگری هم دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: ما تنها مبلّغ امور رایج و کلیشه‌ای نیستیم، بلکه در امور دیگری مانند عدالت، ساخت تمدن بی‌بدیل و بی‌نظیر اسلام باید مبلغ باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: منظور ما از مردم تمام بندگان عالم است چنانچه رسالت پیامبر (ص) نیز برخلاف سایر پیامبران مربوط به تمام جهان بود و این در حالی بود که خداوند پیامبران پیشین را برای عرصه و گروه خاصی می‌فرستاد.

وی با اشاره به اینکه حضرت مریم(س) بهترین زنان عالم در زمان و دوران خود بود، اما حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام دوران‌ها و زمان‌ها است، تصریح کرد: فعالیت سازمان تبلیغات نیز مربوط به تمام عرصه‌ها است و هر شخصی در هر زمان و عرصه‌ای که می‌تواند بیشتر مؤثر باشد باید این جسارت را دنبال کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: سازمان تبلیغات عهده دار جهاد تبیین است و این بار را برداشته و به مقصد می‌رساند.

وی ادامه داد: امامان مساجد تنها پیش نماز نیستند، بلکه امامان جامعه هستند و به تمام مسائل دین عمل می‌کنند و مسجد را به مکانی فعال تبدیل می‌کنند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در ایام بیماری کرونا شاهد آن بودیم که مساجد به مکان‌های فعال در حوزه‌های مختلف تبدیل شده بود. مصداق بارز این مسئله امام جمعه آوج بود که در عرصه بهداشت فعالیت داشته و در این مسیر بیمار و در نهایت جان خود را در این را تقدیم کردند.

وی اظهار کرد: امام جمعه تنها امام روز جمعه نیست، بلکه در تمام روزها خادم مردم است. ائمه جمعه و جماعات، سازمان تبلیغات و جامعه روحانیت باید همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

در این مراسم، با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام زهرایی، حجت الاسلام یوسف پورآرین به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی قزوین معرفی شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha