جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1025632
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
سینمای غرب

کتاب "الگوهای محتوایی سینمای غرب" یکی از محصولات هیئت اندیشه ورز هنر و رسانه حوزه علمیه خراسان است که در چهار فصل و از منظرهای گوناگون، مهم ترین الگوهای محتوایی در سینما را مورد توجه و تحلیل قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از کتاب های منتشرشده از سوی معاونت حوزه علمیه خراسان که در واقع محصول "هیئت اندیشه ورز هنر و رسانه" این معاونت به شمار می رود، کتاب" الگوهای محتوایی سینمای غرب است" که البته اواخر سال ۹۹ به زیور طبع آراسته شده و به طور خاص در سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه گشته است.

در دیباچه این کتاب به نویسندگی جواد امین خندقی آمده است: "یکی از فعالیت های پژوهشی این مجموعه، رصد وضعیت موجود هنرها و رسانه ها و ارایه ی نقد مناسب است. مدت هاست که مطالعات میان رشته ای سینما جایگاه ویژه ای در پژوهش های علوم انسانی یافته است. یکی از این زمینه ها بررسی و تحلیل فیلم ها بر اساس این پیش فرض است که هر فیلم در واقع نسخه ای تصویری از اندیشه سازندگان آن ها به شمار می رود. بر همین مبنا در این پژوهش، مهم ترین الگوهای محتوایی در سینما بررسی می شود تا با جست و جوی اندیشه های آخرالزمانی، دینی و سیاسی نهفته در فیلم ها، بتوان فیلم ها را تحلیل کرد و تصویری از مضمون سینما به دست آورد"

کتاب «الگوهای محتوایی سینمای غرب» به چاپ رسید. یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینۀ علوم انسانی، پرداختن به مسایل هنر و رسانه است.

این گزارش می افزاید: این اثر شامل چهار فصل می باشد به این نحو که در فصل اول" الگوهای آخرالزمانی" مورد توجه و تحلیل قرار می گیرد. در فصل دوم، " الگوهای اعتقادی و کلامی" و در فصل سوم" الگوهای اخلاقی و رفتاری" مورد توجه است و بالاخره این که فصل چهارم این کتاب به" الگوهای سیاسی" می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha