جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهید

حوزه/ یادمان شهدای استان لرستان توسط بسیج طلاب و روحانیون این استان که در حاشیه برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی برگزار شده پذیرای علاقه مندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید مجتبی نورالحسینی مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان لرستان در حاشیه نمایشگاه ردای سرخ و در گفت و گو با خبرنگار حوزه نیوز بیان داشت: استان لرستان دارای ۵۴ شهید روحانی می باشد که از این تعداد یک نفر خانم شهیده است.

وی افزود: روحانیون شهید استان لرستان در سطوح مختلف تحصیل می کردند که یک نفر از این شهدا آیت الله مرتضی بروجردی بوده است که در نجف اشرف توسط ایادی صدام به شهادت رسید.

حجت الاسلام نورالحسینی خاطرنشان ساخت: در بین این شهدا سه نفر نماینده مجلس و دو نفر پزشک بودند و یکی دیگر از شهدای روحانی استان لرستان که به نوعی شهید ممتاز در کل کشور بوده اند، شهید یعقوب نظام الاسلامی است که ایشان نابینا بودند ولی با اصرار زیاد به خط مقدم رفتند و به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان لرستان در پایان افزود: در رابطه با این شهدا کتاب های زیادی چاپ شده که از جمله این کتاب ها "طلایه داران معرفت" می باشد که مروری است بر زندگی شهدای روحانی استان لرستان و همچنین کتاب "مبشر شهادت" که در رابطه با زندگی شهید عبدالحسین مبشر به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha