جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت چهارمين سالگرد وفات حجت الاسلام والمسلمین حسنی در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام غنی زاده با بیان این‌که امام و رهبری همیشه به نیکی از حاج آقا حسنی یاد می‌کردند، گفت: برای او خدمت مرزی نداشت و به شیعه و سنی خدمت می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام محمدرضا غنی‌زاده، امروز در مراسم چهارمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر، اظهار داشت: فتح خرمشهر فتح بابی بر پیروزی های دیگر شد و شهیدان و رزمندگان با رهبری و مدیریت امام راحل عزت را برای مردم ایران به ارمغان آوردند.

وی اظهار کرد: در مکتب اسلام عالم دین به اندازه‌ای ارزش دارد که مداد و قلمش بالاتر از خون شهدا قلمداد شده است.

غنی زاده افزود:حجت الاسلام والمسلمین حسنی بیش از هفتاد سال برای حفظ دین جنگید و به عنوان محور مبارزات علیه رژیم پهلوی در ارومیه، مورد احترام مردم بود و توانست آن‌ها را برای مقابله با رژیم ستم شاهی متحد کند.

وی ادامه داد: قرآن کریم مؤمنین را «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» معرفی می‌کند و مرحوم حسنی این خصوصیات را داشت و به شدت با رژیم ستم شاهی و جبهه منافقین و کوموله مخالف بود و جریانی که می رفت در منطقه به انقلاب ضربه بزند توسط ایشان خنثی شد. او نسبت به مؤمنین بسیار مهربان بود و اهل کنیه نبود.

غنی زاده با بیان اینکه صلابت و قاطعیت حجت الاسلام والمسلمین حسنی در جریان بمباران شهر، خانه‌های مردم را از سرقت حفظ کرد، گفت: ایشان جریانات سیاسی و اجتماعی را می‌شناخت و بر اساس آن حرکت می‌کرد و در عین سادگی مسائل را پیش می‌برد.

کارشناس مذهبی، اخلاص را از دیگر ویژگی های حاج آقا حسنی عنوان کرد و اظهار داشت: دسترسی به حاج آقا حسنی بسیار راحت بود و طلاب را فرزندان خود می دانست و در جهت تعالی حوزه و طلاب تلاش کرد؛ به همت او مسجد جامع ترمیم و حوزه علمیه امام خمینی(ره) احداث شد؛ ساخت مدارس علمیه امام خامنه‌ای، الزهرا (س) و ۲۵ واحد مسکونی در شهرک مهدیه برای روحانیون ارومیه از خدمات وی بود.

وی با بیان این‌که امام و رهبری همیشه به نیکی از حاج آقا حسنی یاد می‌کردند، اضافه کرد: برای او خدمت مرزی نداشت و به شیعه و سنی خدمت می‌کرد؛ یکی از مدارس علمیه مشکل مادی داشت و بنده مراجعه کردم، اما پاسخ داد که حق یکی از مسیحی‌ها پایمال شده من آن را در اولویت قرار می‌دهم. در این منطقه برای بقای انقلاب و اسلام باید نام حاج آقا حسنی که منحصر در یک گروه خاص نیست، همیشه زنده بماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه عصر ظهور IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    حسنی طلبه مجاهد انقلاب بود و باید هم به نام انقلاب بماند، تیزهوشی تبلیغات اسلامی در برگزاری یادواره برای ایشان فرصت را از جریان قومیت گرا گرفت. احسنت به مدیر انقلابی تبلیغات