جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بازدید مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در قم از خبرگزاری حوزه

حوزه/ آقای حمید مکارم، مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم با حضور در ساختمان خبرگزاری حوزه از رسانه رسمی حوزه های علمیه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آقای حمید مکارم، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم با حضور در ساختمان خبرگزاری حوزه از رسانه رسمی حوزه های علمیه بازدید کرد.

در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرغیاثی، ناظر علمی رسانه حوزه، حجت الاسلام عزیزی، سردبیر هفته نامه افق حوزه، حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه و برخی از دبیران حوزه نیوز برگزار شد، بر همکاری بیش از پیش دستگاه دیپلماسی کشور با رسانه حوزه برای معرفی ظرفیت های حوزه و قم تأکید کرد و اظهار داشت: قم ذاتا یک استان بین المللی است و محل تردد نخبگان جهان و هیات های دیپلماتیک و خارجی است، در قم ظرفیت های علمی و دینی بسیار خوبی برای معرفی به سایر کشورهای جهان وجود دارد.

وی با اشاره به حضور اتباع و طلاب و زوار خارجی در قم، نسبت به ضرورت فرهنگ سازی در این خصوص تاکید کرد و نقش رسانه ها را در این زمینه مهم و موثر دانست.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم اظهار داشت: حضور سفرا و هیئت های خارجی در قم می تواند به تصحیح شناخت آنها از تشیع و اسلام کمک کند.

گزارش تصویری این بازدید


وی با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ توریسم در قم گفت: توریسم گردشگری و مذهبی قم می تواند محور توسعه قم تلقی شود و بها دادن به آن باید در دستور کار رسانه های محلی قرار گیرد.

وی رصد و بازنشر مواضع نهادهای دینی جهان مانند الازهر و واتیکان در رسانه رسمی حوزه را مهم توصیف کرد و گفت: نشر خطبه‌های علمای جهان اسلام و انتشار مواضع شخصیت‌های دینی جهان موجب شناخت دقیق‌تر از شرایط امروز جهان برای مخاطبان رسانه حوزه خواهد شد.

مکارم در پایان با اشاره به برخی تجربیات موفق بین‌المللی در تبلیغ دین بیان داشت: بیان شیرین، زیبا، قراء و جذاب نقش ویژه‌ای در این امر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha