جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با قدردانی از بنیانگذاران، برگزارکنندگان و مجریان سرود "سلام فرمانده"، تصریح کرد: اجرای این سرود جهاد فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان و همچنین تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، اظهار کرد: امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: «اگر کسی در زندگی به دیگران ظلم کند خدا بلایی در جان، مال و فرزندان او می‌اندازد و در این راستا ائمه علیهم السلام ذره‌ای ظلم به کسی روا نداشتند و حتی از حق شخصی خود گذشتند.»

وی، شنبه آینده را مصادف با روز قانون و آغاز هفته مجلس عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالب سودمند بسیاری فرمودند که یکی از آن موارد، آسیب ورود نمایندگان در امور اجرایی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تقنین قوانین برای کشور و نظارت بر حسن اجرای قوه مجریه از وظایف قانونی، شرعی و عرفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید در اختصاص اعتبارات و اجرای طرح‌ها نظارت داشته باشند اما در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مانند مردم تصمیم ساز خواند و بیان کرد: باید تلاش کنید جوانان دست پاک و چشم پاک در تصدی‌ها وارد شوند و اگر مدیری فاسد بود به مسئولان با دلیل اعلام کنند و این مطالبه مردم نیز هست.

وی، چهارشنبه هفته آینده را مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها عنوان کرد و گفت: وجود مبارک امام رضا علیه السلام و خواهر گرامی ایشان کشور ما را نورانی کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از بنیانگذاران، برگزارکنندگان و مجریان سرود "سلام فرمانده"، خاطرنشان کرد: اجرای این سرود جهاد فرهنگی است و نوجوانان و جوانان آن را عاشقانه و با اشک و سوز در مناطق مختلف کشور مانند میدان شهدای ذهاب رشت و ورزشگاه آزادی برگزار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، به وضعیت تولید نامطلوب گندم در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: ملت در استفاده بهینه از گندم دولت و مسئولان را یاری دهند تا آرد سالم و مناسب به دست مردم برسد.

وی، پیرامون حقوق در راستای سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: ما مسلمانان معتقدیم بهترین روش زندگی و تربیت را قرآن و سنت پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم دارد و برای بشریت راه‌گشا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha