شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: روحانی انقلابی راحت طلب نیست، منفعت طلب نبوده و در تلاش است تا جامعه به سمت حق حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، پیش از ظهر امروز در پیش همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه امام راحل از جمله افرادی است که مجذوب در حق بود و در تلاش بود که با توجه به آموزه‌های الهی نسبت به گسترش آموزه‌های الهی اقدام کند، اظهار کرد: امام(ره) از جمله افرادی است تمام اقداماتی که انجام داد برای خداوند بود و فردی که این گونه باشد نشان دهنده انقلابی بودن و معیار انقلابی بودن است.

وی در ادامه حوزه انقلابی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: حوزه انقلابی هیچ گاه میدان را خالی نمی‌کند و همیشه در صحنه است و نباید غفلتی در این حوزه وجود داشته باشد؛ باید به این موضوع توجه کنیم که روحانی انقلابی راحت طلب نیست، منفعت طلب نبوده و در تلاش است تا جامعه به سمت حق حرکت کند.

امام جمعه موقت تهران، روحانی انقلابی را جلوه قیام پیامبر(ص) برشمرد و عنوان کرد: روحانی انقلابی همواره بیدارگر خواهد بود تا مردم بتوانند مسیر را پیدا کنند، این در حالی است که حوزه انقلابی، حوزه‌ای الهی است و تمام فعالیت‌هایی که توسط حوزه انجام می‌شود تکلیف الهی است.

وی به تشریح جایگاه انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی تمامی شاخص‌های بشری را داشته و ویژگی منحصر به فردی که داشته آن است که انقلاب در تلاش بوده تا بشریت را آماده ظهور کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان افزود: حوزه انقلابی آن است که در راه جهاد الهی جان دهد و همان گونه که خداوند وعده حق داده است شهدا در پیشگاه خداوند زنده بوده و جایگاه دائمی دارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حوزه انقلابی حوزه ای است که ولی فقیه به عنوان نایب بر حق امام زمان(ره) را تنها نمی گذارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha