شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام خمینی (ره) بسیاری از آیات قرآن را در عمل تفسیر کرد و با این کار به ما در فهم آیات قرآن یاری رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) را که منشأ برکات بی‌شمار بوده‌اند تبریک عرض می‌کنم.

وی یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامیداشت و خاطرنشان کرد: انسان‌ها هر چقدر در مسیر خدا گام بردارند، همان قدر شیرینی عالم قرآن را می‌فهمند و می‌چشند، امام خمینی (ره) بسیاری از آیات قرآن را در عمل تفسیر کرد و با این کار به ما در فهم آیات قرآن یاری رساند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام کاظم (ع) فرموده‌اند «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین» یعنی مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تند بادها آنان را به‌ لرزه درنمی‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می‌کنند و سرانجام پیروزی از آن متقین است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام راحل تحمل دیدن ظلم و ناحق را نداشتند، زمانی که داشتند کاپیتولاسیون را به ما تحمیل می‌کردند ایشان نخستین کسی بود که فریادشان بلند شد و نگذاشت کشور ما زیر بار ذلت کاپیتولاسیون برود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد : امام (ره) این‌ مسائل را به موقع درک کرد و فرمود علمای نجف به داد اسلام برسید، علمای تبریز به داد اسلام برسید، ایشان نام شهرهای مهم را برد و فرمود به داد اسلام برسید، مردم را به حق دعوت کرد، آن زمان به این راحتی نبود که مردم گرد امام جمع شوند و اعلامیه‌های ایشان را پخش کنند، بلکه باید خود را به زحمت می‌انداختند تا اندیشه و تفکر امام (ره) را به دیگران برسانند، کسانی که دور امام می‌آمدند محکم و باصلابت بودند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: زندان‌ها و شکنجه‌های طاقت‌فرسایی برای پیروان امام خمینی (ره) وجود داشت، سیم‌های کابل که بی‌رحمانه و با غضب و خشم بر بدن آنان فرود می‌آمد، زندان کمیته مشترک که شرایط خاص شکنجه در آن حاکم بود و کلاه خودی بر سر آنان می‌گذاشتند که افراد هر چه ناله و فریاد می‌زدند صدای آن در گوش خودشان می‌پیچید و شکنجه برای آنان چندین برابر می‌شد

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: هر وقت در جبهه‌های جنگ می‌گفتند چه کسی خسته است؟ همه یکصدا می‌گفتند دشمن. واقعیت هم همین بود، ما هیچ وقت در جنگ خستگی ندیدیم، تنها موقع پذیرش قطع‌نامه خستگی دیدیم چرا که رزمندگان تصور کردند لابد ما وظیفه خود را به درستی انجام نداده‌ایم که امام خمینی (ره) مجبور شد قطع‌نامه را بپذیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: شجاعت از مهم‌ترین شاخصه‌های رزمندگان ما در دفاع مقدس و در شکنجه‌گاه‌های بعثیان بود، ترس در این عزیزان دیده نمی‌شد، امام راحل هنگام بناگذاری انقلاب فرمودند امریکا از شوروی بدتر و شوروی از امریکا بدتر است، انگلیس، فرانسه، چین و همه قدرت‌های مطرح دوران نیز این‌گونه هستند و همه از هم پلیدتر هستند، یعنی امام (ره) می‌خواستند به دنیا بگویند که ما به کسی وابسته نیستیم و تکیه ما به خداست، همراهان و یاران نیز همین‌گونه بودند و فقط توکلشان به خدا بود.

وی عنوان کرد: اوایل انقلاب، زمانی که قطب‌زاده به یکی از کشورهای منطقه خلیج‌فارس رفته بود، آن‌ها نگران بودند که مبادا آرمان‌های انقلاب برود کشورهای اطراف را نیز بگیرد، اما وی گفته بود این انقلاب ربطی به جاهای دیگر ندارد و فقط در ایران رخ داده است، امام (ره) این را که شنیده بود در نخستین واکنش فرمود ما انقلاب‌مان را به همه جای جهان صادر می‌کنیم، همچنین فرمودند تا بانگ لااله‌الاالله و محمدرسول‌الله در تمامی جهان طنین نیفکند مبارزه هست، در جای دیگری نیز فرمودند هر جا مبارزه هست ما هم هستیم

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در زمان امام هنوز کلمه مقاومت اسلامی بر زبان‌ها نیفتاده بود، اما اکنون شاهد مقاومت اسلامی هستیم، مقاومت اسلامی تحقق چشم‌انداز و آرمان‌های امام(ره) است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در حال مدیریت و رهبری آن هستند؛ ان‌شاءالله هر روز شاهد پیشرفت بیشتر و انسجام بیشتر مسلمانان جهان برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های بلند قرآنی، آرمان‌های انبیا و اولیای الهی هستیم و خواهیم بود.

 امام خمینی (ره) بسیاری از آیات قرآن را در عمل تفسیر کرد

انتهای پیام

 امام خمینی (ره) بسیاری از آیات قرآن را در عمل تفسیر کرد

/

 امام خمینی (ره) بسیاری از آیات قرآن را در عمل تفسیر کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha