جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: از مسئولین می‌خواهیم جلوی تکرار چنین توهین هایی را بگیرند؛ چراکه عاملان این اقدامات بدنبال عقده‌گشایی نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در جمع اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام رحلت امام خمینی (ره) و حادثه ریزش ساختمان در آبادان، به اهانت صورت گرفته به ساحت قدسی امام رئوف، امام رضا علیه السلام در یک فیلم موهن اشاره کرد و گفت: جا داشت به دلیل این اهانت در کشور عزای عمومی اعلام می‌شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از مسئولین می‌خواهیم جلوی تکرار چنین مسائلی را بگیرند؛ چراکه عاملان این اقدامات بدنبال عقده‌گشایی نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

* نظام اسلامی همواره پشتیبان مردم بوده است

وی با بیان اینکه نظام اسلامی همواره با پشتیبانی آحاد مردم همراه بوده افزود: در طول حیات انقلاب اسلامی ما با مخالفت‌ها و چالش‌های زیادی مواجه بوده‌ایم، اما مردم با همراهی خود همواره پای اسلام و انقلاب ایستاده اند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه انقلاب ما بر اساس فطرت‌های پاک انسانی بنیان گذاشته شده خاطرنشان کرد: اصول انقلاب ما برگرفته از قرآن و دارای مبانی محکم، استوار و سازگار با فطرت انسانی است.

* سرود سلام فرمانده نهال های انقلاب را به صحنه آورده است

وی همچنین به همه گیری و استقبال پرشور از سرود "سلام فرمانده" در هفته‌های گذشته پرداخت و گفت: این سرود نهال‌های انقلاب اسلامی را به صحنه آورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تزریق امید به جامعه را از جمله وظایف طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: ما باید به مردم امید بدهیم چرا که ملت با امید با انگیزه در جهت آرمان‌های خود حرکت می‌کند.

* تصمیم بزرگ دولت در مردمی سازی یارانه به نفع نظام اسلامی است

همچنین در این جلسه، دکتر پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان مهمان ویژه اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم حضور داشت و گفت: تصمیم بزرگ دولت سیزدهم در مردمی سازی یارانه‌ها به نفع نظام اسلامی بود و از فساد و رانت جلوگیری خواهد کرد و راه را برای اتخاذ تصمیمات بزرگ اقتصادی آینده خواهد گشود.

پورابراهیمی با بیان اینکه اختصاص ارز ترجیحی به واردات باعث اتلاف میلیاردها دلار از منابع ارزی کشور شد، خاطرنشان کرد: سالانه به طور متوسط ۱۵ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به واردات کالاهای اساسی اختصاص پیدا کرده، اما بیش از ۷۰ درصد از این منابع عملا به دست مردم نرسیده است.

* بخش عمده از کالایی که با ارز ۴۲۰۰ وارد می شد، دوباره قاچاق می شده است

وی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی واردات کالاهای اساسی در ۴ سال گذشته گفت: این افزایش واردات با کاهش ۳۰ درصدی مصرف کالاهای اساسی توسط دهک‌های کم‌درآمد جامعه همراه بوده که نشان می‌دهد بخش بزرگی از کالایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شده دوباره به خارج از کشور قاچاق می‌شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در طرح مردمی سازی یارانه‌ها عملا شاهد جابجایی منابع هستیم گفت: موضوع حذف یارانه کالاهای اساسی، به نادرستی در جامعه مطرح شده، در حالی که ما شاهد جابجایی منابع هستیم و یارانه‌ای که تا پیش از این به واردکنندگان داده می‌شد با اجرای این طرح مستقیم به مردم پرداخت می‌شود.

* نمایندگان مجلس از ابتدا مخالف تخصیص ارز ۴۲۰۰ بوده اند

آقای پور ابراهیمی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدا مخالف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی بودند افزود: تجربه ثابت کرده هر جا در قیمت گذاری شاهد کالایی چندنرخی بوده ایم فساد مجال بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دولت‌های یازدهم و دوازدهم تمام سرمایه گذاری شان را بر روی سیاست خارجی و مشخصاً برجام گذاشته بودند خاطرنشان کرد: با پیگیری این سیاست غلط در پایان دولت دوازدهم تمامی شاخص‌های اقتصادی کشور در وضعیت نامناسبی قرار داشت.

* دولت قبل جسارت مردمی سازی یارانه ها را نداشت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت قبل جسارت مردمی سازی یارانه‌ها را نداشت، اما با اجرای این طرح در دولت سیزدهم افق روشنی پیشروی حیات اقتصادی کشور دیده می‌شود.

گفتنی است: در این مراسم از پدر شهید محمد مهدی مالامیری اولین روحانی شهید مدافع حرم نیز قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha