جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کلانتری

حوزه/ تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) تصریح کرد: انقلابی که به تعبیر امام مقدمه ای برای انقلاب حضرت مهدی(عج) است، انقلاب مردمی اسلامی است؛ ان شاءالله مسیر را تا جان در بدن داریم ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، عصر امروز در دومین نشست روحانیون و طلاب استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۵ خرداد آغاز حرکت حوزه علمیه، مرجعیت شیعه و عالمان و استوانه های علم و تقوا در تاریخ سیاسی ایران اسلامی است، اظهار کرد: نخستین حرکت انقلاب اسلامی را امام راحل در ۱۶ مهر ۱۳۴۱ آغاز کردند.

وی اضافه کرد: به برکت خون شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ انقلاب مسیر خود را طی کرد و سپس در ۲۲ بهمن سال ۵۷ رژیم شاهنشاهی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله را شکست داد و بزرگترین انقلاب مردمی جهان به پیروزی رسید.

به گفته تولیت آستان مقدس احمد بن موسی الکاظم(ع)، بزرگترین انقلاب مردمی جهان به رهبری یک فقیه جامع الشرایط و با پرچمداری حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم رقم خورد، این افتخار کمی برای روحانیت شیعه نیست.

وی خاطرنشان کرد: انقلابی که به تعبیر امام مقدمه ای برای انقلاب حضرت مهدی(عج) است، انقلاب مردمی اسلامی است؛ ان شاءالله مسیر را تا جان در بدن داریم ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری خواستار برگزاری نشست طلاب و روحانیون حوزه علمیه فارس به طور ماهانه شد و افزود: نشست طلاب و روحانیون استان باید هر ماه یک با محوریت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شود، چراکه به اقتدار حوزه استان و پیشرفت آن کمک می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha