شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصاحبه با آیت الله اراکی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری قیام پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ را سرآغاز یک جنبش تحول آفرین جهانی دانست و بر تبیین تاریخ جنایات شاهان مستکبر برای مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی امروز در جمع مردم کاشان با گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدای اسلام در سراسر جهان بیان کرد: مناسبت هایی مانند پانزدهم خرداد، فرصتی مغتنم برای تبیین و تحلیل عمیق تر جنبش تحول آفرین انقلاب اسلامی است؛ جنبشی که همچنان تحول آفرین و اثرگذار است.
وی با اشاره به ضرورت پاسداشت میراث انقلاب اسلامی به عنوان یک ارزش عظیم اضافه کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و در ادامه با رهبری امام خامنه ای توانسته است عرصه را بر مستکبران جهان تنگ کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین ادامه داد: بررسی تاریخ بیانگر آن است که طواغیت کاری کرده بودند که مردم می پذیرفتند تابع آن ها باشند؛ از این رو لازم است تا تاریخ جنایات طاغوت ها و شاهان مستکبر برای مردم تبیین شود.
آیت الله اراکی سپس قیام امام راحل (ره) را قیامی علیه حاکمیت ظلم و ستم و هوای نفس حاکمان معرفی و اظهار کرد: یکی از اهداف مهم امام (ره) این بود که به جوامع بشری جرات خیزش علیه مستکبران بدهد و روح شجاعت را در آن ها تزریق کند.
وی با تاکید بر تداوم حاکمیت هوای نفس در اروپا و آمریکا در دوران معاصر خاطر نشان کرد: امروزه هم در غرب از مردم مالیات می گیرند و بمب و موشک بر سر مردم دیگر کشورها می ریزند و با مردم همانند برده ها رفتار می کنند.
استاد عالی حوزه علمیه قم در ادامه به جنایت های مختلف سردمداران غربی علیه مردم مظلوم کشورهای مختلف توجه داد و بیان کرد: متاسفانه کمتر کسی از انبوه این جنایات، شکنجه ها و ترورها مطلع است.
وی با اشاره به سرنوشت روژه گارودی به عنوان یکی از بزرگ ترین فلاسفه جهان غرب گفت: او پس از انقلاب اسلامی، مسلمان و پیرو امام (ره) شد؛ اما بر خلاف شعار آزادی بیان غرب، به جُرم نوشتن کتاب " افسانه های اسرائیلی" محاکمه و بایکوت شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه پیشنهاد تجلیل از روژه گارودی را توسط مسئولان فرهنگی مطرح کرد و خواستار ساخت اثر درباره وی شد.
وی با تصریح بر این که دین به معنای نظم عادلانه اجتماعی به رهبری رهبران عالم و عادل است اظهار کرد: ماموریت رسول الله (ص) هم برقراری عدل در جامعه بود.
آیت الله اراکی همچنین از همه مسئولان و افراد دارای تریبون و قلم خواست تا ضمن معرفی حقیقت دین به مردم و جلوگیری از تحریف آن، در اجرای احکام اسلامی نیز کوشا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha