جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ شهردار شیراز در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت، با بیان اینکه یکی از ورودی‌های اصلی حرم احمد بن موسی(ع) و یکی از صحن های این حرم مطهر به نام حضرت معصومه سلام الله علیها نامگذاری شده است، گفت: ما در شهر شیراز هم نامگذاری‌های اهل بیتی را دنبال می‌کنیم و طرح نامگذاری یک خیابان به نام حضرت معصومه سلام‌الله علیها در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار شهردار شیراز که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: در آیه ۱۳۸ سوره بقره سخن از رنگ خدا است و به مؤمنین تفهیم شده که باید در زندگی خود رنگ الهی بگیرید زیرا بهترین رنگ است.

وی با بیان اینکه ما انسان ها نمی توانیم رنگ پذیر نباشیم و به جناح و خطی وابسته نباشیم، گفت: انسان یا قلبا و یا عملا متصل به یک جریان و فکر است مانند ما شیعیان که پیرو و محب اهل بیت(ع) هستیم و بر اساس محبتی که به اهل بیت(ع) داریم رنگ آنها را گرفته ایم.

تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه در قرآن و روایات نسبت به رنگ گرفتن ها هشدار داده اند، گفت: در روایات ما افرادی که رنگ اهل بیت(ع) دارند را با تعبیر «منا» یاد کرده اند و افرادی که در مسیر اهل بیت(ع) قرار ندارند را با تعبیر «لیس منّا» معرفی کرده اند.

وی با بیان اینکه همکاری آستان های مقدس هم از جلوه های رنگ الهی است، گفت: به طور کلی افرادی که در نظام اسلامی کار و خدمت می کنند رنگ اهل بیت(ع) را گرفته اند و موظف هستند هم خودشان، هم خانواده شان و هم همکاران خود را حفظ کنند و امیدواریم که در دهه کرامت این بصیرت و هشیاری را پیدا کنیم.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه احمد بن موسی(ع) بزرگترین خدمت را به اهل بیت(ع) در منطقه خود انجام داد، گفت: حضرت احمد بن موسی(ع) با وجود این که افرادی دور ایشان جمع شده بودند ولی ایشان همه را به سمت امام رضا علیه السلام سوق داد و این فتنه را قیچی کرد و نگذاشت که انحرافی در مسیر خداوند ایجاد شود و همه مردم این منطقه رنگ اهل بیت(ع) گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha