جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش بانوی کرامت

حوزه/ مجمع تقریب بستری مناسب برای ایجاد همدلی و وحدت ادیان و مذاهب مختلف در ایران است و مسئله تقریب مذاهب و وحدت امت اسلامی، مورد توجه علما بوده و برای ایجاد وحدت تلاش های زیادی انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محسن مسچی در همایش بانوی کرامت که به همت امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قم برگزار شد، با بیان اینکه اگر تقریب مذاهب نبود، آنچه امروز در برخی کشورهای همسایه شاهد آن هستیم، در کشورمان نیز به وقوع می پیوست، گفت: امروز مجمع تقریب مذاهب مانع بزرگ برسر راه دشمنان است.

معاون ایران مجمع جهانی تقریب، مجمع تقریب را بستری مناسب برای ایجاد همدلی و وحدت ادیان و مذاهب مختلف در ایران دانست و اظهار داشت: در گذشته مسئله تقریب مذاهب و وحدت امت اسلامی مورد توجه علمایی چون آیت الله العظمی بروجردی و امام راحل بوده و برای ایجاد وحدت تلاش های زیادی انجام داده بودند.

وی بیان داشت: نقطه عطف این تقریب را باید در مصر جستجو کرد. از جمله برکات مهم این مجمع در کشور مصر این بود که بسیاری از احکام قانونی و حکومتی این کشور تغییر پیدا کرد و از جنگ های بسیاری حتی در آسیا و جنوب آن جلوگیری شد.

معاون ایران مجمع جهانی تقریب، افزود: مصر کشور مهمی در بحث وحدت و مسئله تقریب بوده، چرا که مصر از جمله کشورهای اسلامی و تأثیرگذار در دنیای اسلام و از نظر علمی از جایگاه خاصی بین علمای اهل سنت مطرح بوده است.

وی بیان داشت: به دلیل اهمیّت مسئله، همواره انگلیس، امریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمان و جهان اسلام بودند و هستند و به گواه تاریخ متأسفانه این تلاش ها به ثمر هم نشست.

مسچی با بیان این که قرآن برحفظ وحدت مسلمین همواره تأکید داشته و دارد، گفت: وحدت نعمت الهی،گفتمان اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و مورد تأکید اهل بیت(ع) است.

وی، اظهار داشت: به دلیل اهمیت تقریب، رهبر معظم انقلاب بر موضوع راه اندازی مجمع تأکید داشتند که ۳۰ سال قبل افتتاح شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha