شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانواده

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: یکی از مهم ترین و جدّی ترین تهدیدات فرهنگی جامعه ما غفلت از نهاد خانواده است.

دکتر سیدمحمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به غفلت از نهاد خانواده از جمله جدی ترین تهدیدات فرهنگی جامعه، اظهار داشت: ریشه بسیاری از معضلات و بیماری های فرهنگی، کم توجهی و بی توجهی به نهاد خانواده و الزامات و بایسته های این قضیه است.

وی افزود: این مهم به خصوص در کلان مقوله سبک زندگی بسیار حائز اهمیت است و از این رو کارشناسان، پژوهشگران و اساتید حوزه و دانشگاه باید به شکل دقیق و علمی به واکاوی و آسیب شناسی این مساله بپردازند.

عضو ستاد ملی شناسایی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی همچنین گفت: قبل از هر چیز باید توجه داشت که خانه صرفاً محل اسکان و استراحت افراد نیست بلکه مرکز مهم تربیتی است و لذا اگر از خانه و خانواده غفلت شود، قطعاً شاهد آسیب های بسیار و متعددی خواهیم بود.

وی بیان داشت: فراتر از بحث بی توجهی و کم توجهی به نهاد خانواده، بیم آن می رود که در عصر کنونی نهاد خانواده دچار فروپاشی شود، ضمن آن که از آن سو لازم و ضروری است که والدین آموزش ها و مهارت های لازم برای رفتار صحیح با فرزندان خود را فرابگیرند و همچنین فرزندان نیز نوع مواجهه با پدر و مادرها را بیاموزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha