چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نصیری فرد

حوزه/ مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کشور بر لزوم بهره گیری هر چه بیشتر از منابع فیض قرآن کریم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نصیری فرد، امروز در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی قرآن کریم دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در قم، گفت: متاسفانه ظلم های بسیاری به قرآن شده است. قرآن کریم دارای سه لایه مهم است که هر آنها رحمت است.

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کشور، بیان کرد: قرآن کریم رحمت آویخته است و رحمت ریخته شده نیست. این ریسمانی که یک سر آن در دست خدا و یک سر آن در اختیار امام زمان(عج) است. هر کسی به اندازه ای که بیشتر خودش را به قرآن عرضه کند بیشتر منفعت می برد.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند که شیعیان ما را به نماز اول وقت و تلاوت ۵۰ آیه قرآن در روز و وفای به عهد بسنجید.

حجت الاسلام والمسلمین نصیری فرد، تصریح کرد: یکی از مواردی که سحر و جادو را باطل می کند، قرائت قرآن کریم است. هر بیماری که به انسان وارد می شود با قرآن کریم رفع می شود.

وی، گفت: قرآن کریم در همه ابعاد مختلف زندگی انسان دارای نظریه است. دانشمندان علوم مختلف برای حل مشکلات مردم، به ارایه فرضیات بسنده می کنند که دارای صدق و کذب هستند ولی قرآن کریم در هر موضوعی دارای نظریه قطعی است.

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کشور، عنوان کرد: قرآن کریم قوام جامعه را در سوره حجرات بیان کرده است که این مسایل باید به صورت کاربردی بیان شود. قرآن کریم آمده است تا جهان بینی انسان را تغییر دهد. خداوند زمانی که این بشر را ساخت به خود تبریک گفت زیرا این بشر می تواند به سراغ کشف علوم برود. به همین دلیل نباید از قرآن کریم بخواهیم که به ما دانش معماری و هنر بدهد بلکه قرآن کریم مسیر زندگی و تفکر ما را نسبت به مسایل تغییر می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha