پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رجبی

حوزه/ یک بازیگر گفت: در برنامه‌سازی تلویزیون اصل تصویرگری از کل جامعه است، بنابراین آنچه در آثار تلویزیونی می‌بینیم روایتگر زندگی عموم مردم است.

مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون سریال‌های خانوادگی سیما، اظهار کرد: تصویر سازی که از خانواده در تلویزیون می‌بینیم توانسته انتظارات را برآورده کند، البته ممکن است عده‌ای معتقد باشند سبک زندگی که در تلویزیون نشان داده می‌شود با زندگی آن همخوانی نداشته باشد اما باید توجه داشت که در سیما اصل، عموم مردم هستند.

وی افزود: خانواده‌های ایرانی عموماً مقید به باورهای دینی بوده و به اینگونه مضامین علاقمند هستند. حال ممکن است بخش کوچکی از جامعه چنین نباشند اما آیا ما می‌توانیم تنها برای تصویری‌سازی بخش کوچکی از جامعه خلاف الگوی رایج جامعه عمل کنیم؟ جواب روشن است سیما موظف است آیینه تمام نمای جامعه باشد. برای همین هم باید کل را در تولیدات تلویزیونی مدنظر قرار داد.

این بازیگر ادامه داد: اینکه بتوان به شکل درستی خانواده ایرانی – اسلامی را در کارهای نمایشی مدنظر قرار داد بستگی به هنر نویسنده دارد چون اگر در این رابطه دقت نظر و تخصص مد نظر قرار نگیرد حاصل کار یک اتفاق شعاری خواهد بود که هیچ نکته دلچسب و جذابی به همراه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه سریال خانوادگی می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای پیشگیری از مسائل و مشکلات باشد، بیان کرد: وقتی در فیلم و سریالی به موضوعات دینی و اخلاقی توجه می‌شود در حقیقت به مخاطب نشان داده می‌شود که سبک زندگی صحیح تا چه حد می‌تواند راهکاری برای رسیدن به زندگی مطلوب باشد، همچنین ‌می‌توان با کارهای نمایشی عواقب برخی رفتارها را برای تماشاگر تصویر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha