جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تجدید عهد خادمان تبلیغات اسلامی با آرمان‌های امام(ره) و تقدیر از فعالان مردمی عرصه تبلیغ

همزمان با روز تبلیغ و در چهل و یکمین سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیران این سازمان با آرمان‌های امام(ره) تجدید عهد کردند و از برگزیدگان عرصه تبلیغ مردمی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات، امروز یکم تیرماه۱۴۰۱، حسینیه جماران میزبان مدیران ارشد سازمان تبلیغات اسلامی و فعالان عرصه تبلیغ بود که برای تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب و با هدف معرفی و تجلیل از الگوهای برتر تبلیغ مردمی گرد هم آمده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه باورمان این است که آن پیرمرد الهی که روزی روی صندلی حسینیه جماران می‌نشست با جان دل با این مردم سخن می‌گفت، اظهار کرد: آن مرد الهی به همه ثابت کرد که تا آستانه مرزهای عصمت پیش رفتن و علی‌وار زیستن افسانه نیست. ید و عصای موسوی، دم عیسوی، بیان مصطفوی به مردگان جان بخشید و به این کالبد بی‌روح حیات بخشید؛ او همه چیز بود. ریشه همه خیرها در این زمانه بود و حاج قاسم‌ها در مکتب او بزرگ شدند. امام(ره) حق حیات به گردن ما دارد. او احیاگر بود، وگرنه ما قیام لله نمی‌دانستیم. امام مانند پدری که دست کودکش را می گیرد قیام را به ما یاد داد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، قیام لله را توصیه امام در سال‌های مختلف دوران انقلاب دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب، امام خمینی(ره) را با قیام‌ لله تقریر می‌کنند و می‌فرمایند که زیربنای افکار و فعالیت‌های ایشان قیام‌لله بود و این تقریر خیلی اهمیت دارد و تکلیف ما را مشخص می کند.

قمی با اشاره به اینکه ما خود را در تبیین مکتب امام(ره) موظف می‌دانیم؛ اذعان کرد: کسانی که امروز از ایشان با افتخار تجلیل می‌کنیم در حقیقت در تبیین حقیقت زحمت می کشند و گامی در این راه برمی دارند. برای تبیین مکتب امام باید زیربنای فکری ایشان‌ را شناخت و فهم عمیق از قیام‌لله داشت. فهم عمیق این قیام، مسیر ورود به اسلام‌ناب و مکتب امام است.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، قیام‌لله در تمامی لحظات زندگی حضرت امام(ره) نمود داشت و ایشان دانشمند، فیلسوف و حکیم بودند و تمام زندگی شان در قیام لله خلاصه می‌شد. مراقبه ایشان و سلوک ایشان قیام لله بود. انقلاب ایشان و هدف قیامشان که اقامه عدل و قسط بود در مسیر قیام‌ لله بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اذعان این نکته که قیام لله به عنوان یکتا موعظه پروردگار، مفهوم بسیار عمیقی دارد، افزود: همه مسائل از اینجا شروع می‌شود که قیام لله باشد، چون همه چیز از اینجا آغاز می‌شود.

تجدید عهد خادمان تبلیغات اسلامی با آرمان‌های امام(ره) / تقدیر از فعالان مردمی عرصه تبلیغ

قمی، این جلسه را تجدید عهد با امام راحل برشمرد و ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در تبیین قیام‌لله کوتاهی نخواهد کرد. هر کدام بیش از بقیه موظفیم مسئله قیام لله را در خود جست‌وجو کنیم. این کلمه قیام لله تنها راه اصلاح دو جهان است. امروز ما باید در ارزیابی و تحلیل خود به این موضوع برسیم که تا چه میزان‌ در مسیر قیام لله قرار داریم. این مسئله زیربنا و مقدمه قیام ناصر است. قیام لله سراسر اخلاص است. شاهراه حرکت به سمت جامعه‌سازی و مقاصد بلند تمدنی است.

رئیس سازمان تبلیغات با تاکید بر اینکه ما باید تمام برنامه‌های خود در سازمان‌تبلیغات اسلامی را در همین جهت قرار دهیم، اذعان کرد: در زمانه جهاد تبیین برای هم قدم شدن با امام راحل باید اهل قیام لله باشیم. این مسئله مفهومی ذهنی نیست که آن ‌را برای مردم تبلیغ کنیم. ما در این دوران جنگ تبلیغاتی و در چکاچک شمشیر جهاد تبیین که وظیفه آن به میدان آوردن مردم است، باید به خود سخت بگیریم و در راستای مضمون قیام لله خود را ارزیابی کنیم.

قمی در پایان با تاکید براینکه باید در این مسیر باری از روی دوش امام عصر(عج)برداریم، اظهار کرد: باید برای خادمی مردم در مسیر بهره‌مندی ایشان از مکتب ناب اسلام محمدی به قیام لله متکی باشیم و به خود سخت بگیریم. ما در این قیام لله متعهدیم که کوتاهی نکنیم و کاری کنیم تا مردم خود به میدان آمده و شاهد فتوحات شکوهمندی باشیم. ما متعهد می‌شویم که سختگیرانه قیام لله را بر خود جدی گرفته و آن‌ را مرور کنیم.

در ادامه این مراسم، از حجت‌الاسلام‌ تجریشی به عنوان معاون پیشین راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی تکریم و به جای او، حجت‌الاسلام سهرابی معرفی شد.

حجت‌الاسلام سهرابی در سخنان کوتاهی به برنامه های آینده این معاونت اشاره کرد و حجت‌الاسلام تجریشی هم برلزوم سؤال کردن درباره مسئولیت‌های گذشته و آینده، تاکید کرد.

شعرخوانی احمدبابایی، شاعر آیینی درباره جهاد تبیین و همچنین فضائل حضرت امیر(ع) نیز بخش دیگری از این مراسم بود.

بخش پایانی مراسم روز تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به تقدیر از فعالان مردمی عرصه تبلیغ اختصاص داشت.

امسال برگزیدگان مردمی عرصه تبلیغ از اقشار مختلف انتخاب شده بودند؛ از عباس موزون برای تهیه و تولید برنامه ماه رمضانی «زندگی پس از زندگی» تا محمد انصاری، فوتبالیست برای تاسیس مدرسه فوتبال شهید هادی. همچنین در این بخش از رضا صیادی به خاطر تولید برنامه «احکام به زبان ساده» که از شبکه سوم سیما پخش می شود قدردانی شد.

تجدید عهد خادمان تبلیغات اسلامی با آرمان‌های امام(ره) / تقدیر از فعالان مردمی عرصه تبلیغ

برگزیده بعدی محمد عمومحمدی بود، صاحبخانه‌ای که سال‌هاست ۷ آپارتمان خود در محله نازی آباد را به طور رایگان در اختیار زوج های جوان قرار می دهد .

در این مراسم از محمد تهرانچی، مدیرعامل نرم افزار باد صبا نیز تقدیر شد. نرم‌افزار بادصبا توانسته با ۲ میلیون نصب، رتبه نخست کاربردی‌ترین اپلیکیشن را به نام خود ثبت کند.

از دیگر برگزیدگان این مراسم حجت الاسلام عباس شیرانی، امام جماعت مسجد جوادالائمه(ع) اهواز بود که به شکل خودجوش برنامه های جهاد تبیین برای مساجد و ائمه جماعات برگزار می کند.

از مهدی تورانلو هم در این مراسم به خاطر برگزاری ۲۲ نشست ۲ ساعته با محوریت جهاد تبیین با حضور اساتید مختلف تقدیر شد.

خانم عرب نژاد از کرمان هم به خاطر برگزاری جلسات و جشن های دانش آموزی و انتقال معارف اسلامی به کودکان و نوجوانان مورد تقدیر قرار گرفت.

خانم صاحبکار گلستانی از مشهد هم در جمع تقدیر شدگان قرار داشت. او به دلیل ایجاد شبکه فعال ۳۰۰ نفری بانوان در عرصه تبیین با زبان قرآن و روایات مورد تقدیر قرار گرفت.

از حجت‌الاسلام وکیل پوراز قم نیز به دلیل برگزاری جلسات تدریس و تبیین جهاد تبیین و اعزام مبلغ به سراسر کشور قدردانی شد.

یکی دیگر از تقدیرشدگان، محمد حاجی اسماعیلی از قم بود. او به کمک ۸۰ طلبه و روحانی در ۱۲ شهرستان منطقه بلوچستان فعالیت دارد و دوره‌های عمومی برای ۲۰ هزار نفر از دانش آموزان اهل سنت برگزار کرده است.

برنامه با صحبت‌های حجت الاسلام و المسلمین تحریری پیرامون لزوم تبلیغ در آیات قرآن ادامه یافت و مرثیه‌خوانی حاج محمدرضا طاهری و امضای میثاق‌نامه و تجدید عهد با امام خمینی(ره) توسط شرکت‌کنندگان پایان یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha