جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ حسین انصاریان

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه زیارت بامعرفت موجب پاکی و طهارت نفس انسان می‌شود، گفت: خداوند خوشبختی را در دنیا و آخرت نصیب کسی کرده که اهل ایمان و عمل صالح است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، استاد شیخ حسین انصاریان، در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اگر بتوانیم در دنیا خود را محبوب حضرت رضا(ع) کنیم، قطعاً در آخرت مورد عنایت و لطف این امام همام قرار خواهیم گرفت و در دنیا نیز دعای خیر حضرت بدرقه راهمان خواهد شد.

وی با اشاره به آیه ۳ سوره آل‌عمران «وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» بیان کرد: طبق این آیه شریفه، حضرت رضا(ع) که در راه خدا به شهادت رسیده‌اند زنده هستند و ایشان هرلحظه شاهد اعمال ما هستند و از حال و احوال و همچنین اعمال خوب و بد خبردارند.

این کارشناس دینی افزود: کسی که به این یقین برسد که امام معصوم(ع) در هر موقعیت و در هرجایی که قرار دارد صدای او را می‌شوند و ناظر بر اعمال اوست، بیشتر مراقب اعمال و کردار خود خواهد بود. بنابراین زیارت بامعرفت موجب طهارت و پاکی نفس انسان می‌شود.

استاد انصاریان اظهار کرد: ما یقین داریم که امام رضا(ع) که توفیق زیارت ایشان را پیدا کرده‌ایم از حال ما خبر دارد، پرونده اعمال ما را می‌بیند، از مشکلات ما آگاه است و باطن ما را هم می‌بیند. بنابراین ما می‌توانیم با انجام کارهای نیک محبوب امام رضا(ع) شویم.

این کارشناس مذهبی افزود: ما هر چه داریم از عنایت خدا و اهل‌بیت(ع) داریم. اگر توفیق زیارت پیدا می‌کنیم و یا اینکه انسان بافضیلتی هستیم و یا پست و مقامی داریم همه به عنایت خدا و اهل‌بیت(ع) است بنابراین هیچ‌وقت نباید دچار کبر و غرور شویم.

وی بیان کرد: در ارتباط باخدا و اهل‌بیت(ع) غرور معنایی ندارد. تنها مقامی که انسان دارد و می‌تواند به آن افتخار کند مقام بندگی خدا و تقوا است.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: کسی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد مقام و ارزشش از فرشتگان مقرب الهی نیز بالاتر است. خداوند خوشبختی را در دنیا و آخرت نصیب کسی کرده که اهل ایمان و عمل صالح است و نفس خود را از ارتکاب گناه بازمی‌دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha