پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حامد کاشانی

حوزه/ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: رسیدن به مقام «رضا» که از بالاترین کمالات انسانی است، تنها به واسطه وجود مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی، در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به صلوات امام رضا(ع)، بیان کرد: در این عالم کسی به مقام رضا نمی‌رسد، مگر به واسطه وجود حضرت رضا(ع).

وی تصریح کرد: مقام «صبر» از بالاترین مقامات و کمالات انسانی است و اوج صبر را ائمه معصومین(ع) دارند. صبر به معنای تحمل مشکلات و تاب‌آوری در برابر بلاها و مصیبت‌های زندگی است.

این کارشناس دینی افزود: صبر شامل صبر در مقابل سختی‌ها، صبر بر مصیبت و صبر بر طاعت است و شخص همه سختی‌ها و مشکلات را به خاطر خدا تحمل می‌کند.

وی ابراز کرد: وقتی حضرت ابراهیم(ع) خوابی که دیده بود را با فرزندش اسماعیل(ع) در میان گذاشت او به پدر عرضه داشت پدر این کار(ذبح) را انجام بده و من ان‌شاءالله جزء صابران خواهم بود. یعنی حضرت اسماعیل به مقام صبر رسیده بود.

وی افزود: اما وقتی حضرت سیدالشهدا(ع) به قاسم بن الحسن(ع) گفت شهادت را چگونه می‌بینی او نگفت صبر می‌کنم بلکه عرضه داشت شهادت در راه سیدالشهدا(ع) برای من از عسل شیرین‌تر است و این چیزی نیست جز نائل شدن به مقام رضا که بسیار بالاتر از مقام صبر است.

حجت الاسلام والمسلمین کاشانی با بیان اینکه مقام «رضا» جزو ولایت تکوینی حضرت رضا(ع) است، اظهار کرد: اگر کسی با یکی از بستگان یا دوستان و آشنایان خود کدورتی دارد و می‌خواهد دل طرف مقابل را نرم کند تا کدورت‌ها از بین برود باید به حضرت رضا(ع) پناه ببرد و به ایشان متوسل شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه شده است کسی که می‌خواهد امام رضا(ع) را از خود راضی کند تا مورد عنایت حضرت قرار بگیرد بهتر است قبل از تشرف به حرم مطهر صلوات حضرت زهرا(س) که در صلوات بر حجج طاهره(ع) آمده است، را بخواند چرا که ایشان علاقه خاصی به مادرشان حضرت زهرا(س) دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha