پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آمار سقط جنین 20 برابر کشته های جاده ای

حوزه/ مدیرکل پزشکی قانونی، با بیان این که سقط جنین در کشور جرم است و این جرم در صورتی که جان مادر به خطر بیفتد برداشته می شود، گفت: در سال گذشته برای ۲۰۲ مورد سقط جنین پرونده تشکیل شده که در نهایت برای ۱۴۰ مورد مجوز صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر صدیقی آخا در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در اداره کل پزشک قانونی استان قم برگزار شد، گفت: یکی از رسالت های وظائف قوه قضاییه، اجرای عدالت است و پزشکی قانونی نقش مهمی در اجرای عدالت دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم با بیان این که یک سوم پرونده های قضایی با پزشکی قانونی مرتبط می باشند، افزود: نقش پزشکی قانونی رفع ابهام هایی است که در پرونده قضایی است و می تواند این نقش را به خوبی انجام دهد.

وی ادامه داد: از رسالت های دیگر این اداره کل، پاسخ گویی به استعلام های قضایی برای کشف حقیقت است. قاضی برای کشف حقیقت پرونده های مبهم در موارد مختلف ضرب و جرح، قطع عضو، قتل و... را به این اداره کل ارجاع می دهد تا بتوان احکام را دقیق تر ارائه داد.

صدیقی آخا، با بیان این که ۳ درصد پرونده ها مربوط به اجساد است، در همین رابطه افزود: اکثر پرونده های که از طرف دادگاه به این اداره کل ارجاع می شود، مربوط به معاینات بالینی همچون نزاع، تصادف نقص عضو و سایر موارد است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم، اظهار داشت: در حوزه معاینات بالینی در سال گذشته، ۳۳ هزار و ۲۷۳ پرونده تشکیل شده است که این رقم نسبت به سال ۹۹، دو درصد رشد داشته است.

وی، با بیان این که در تعداد مجروحین در سال گذشته ۹ هزار و ۱۹۰ نفر بوده، افزود: در دو ماه گذشته تعداد پرونده در بخش معاینات بالینی ۷ درصد رشد داشته است.

صدیقی آخا، افزود: در سال گذشته هزار و ۲۵۰ پرونده فوتی در این اداره کل تشکیل که نسبت به سال ۹۹، ۸ درصد رشد داشته است.

وی، با اشاره به این که سقط جنین در کشور جرم است، گفت: این جرم در صورتی که جان مادر به خطر بیفتد و سبب رنج او شود، برداشته می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی، گفت: در سال گذشته برای ۲۰۲ مورد سقط جنین پرونده تشکیل شده که در نهایت برای ۱۴۰ مورد مجوز صادر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha