پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دومین همایش تکریم جانبازان شیمیایی سراسر کشور

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مروی گفت: آیا کشورهای غربی مثل آلمان که سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند نمی‌دانستند که صدام این سلاح‌های شیمیایی را برای چه می‌خواهد؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، همایش جانبازان شیمیایی سراسر کشور به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی روز پنج‌شنبه نهم تیرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در این همایش با اشاره به نقض حقوق بشر توسط کشورهای غربی در ایران، گفت: آیا کشورهای غربی مثل آلمان که سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند نمی‌دانستند که صدام این سلاح‌های شیمیایی را برای چه می‌خواهد؟ آن‌ها این سلاح‌ها را برای کشتن و مجروح کردن انسان‌های بی‌گناه در اختیار صدام قرار دادند. در این کشورها جنایت و آدم کشی از گذشته تاکنون موج می‌زند و تاریخ و تمدن آنها بر اساس انسان‌کشی و نسل‌کشی بوده است و جز ظلم و جنایت چیزی از خودشان نشان ندادند.

تولیت آستان قدس رضوی در این همایش خطاب به جانبازان شیمیایی گفت: وجود شما جانبازان و حضور شما عزیزان رسوا کننده تمدن غربی است. مقام شما عزیزان بالا است و سختی‌ها و دشواری‌ها و فشاری که بر خانواده‌های شما وجود دارد قابل درک نیست. فشارهای مصدومیت شیمیایی که بر شما و خانواده‌های شما وجود دارد طاقت‌فرسا است و ما نمی‌توانیم شرایط شما را درک کنیم اما پیامبر اکرم (ص) به شما جانبازان بشارت داده‌اند و هر سختی که بر شما وارد می‌شود به کمال شما جانبازان عزیز افزوده خواهد شد.

در این مراسم «سید کمال لوح موسوی» دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی ضمن خیر مقدم بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در مورد جانبازان شیمیایی را تشریح کرد.

در این همایش از ۱۰ خانواده شهیدان شیمیایی «بریری»، «فیض اردکانی»، «فرهانی»، «سقرلو»، «رست»، «کاوه»، «پای خسته»، «قایینی»، «شکری» و «دوستدار» و جانبازان شیمیایی «علی جلالی فرهانی»، «محمد باقرزاده»، «علی صلاحی»، «علی حسنی»، «قاسم حسنی»، «آخرتی»، «سید اسماعیل حسینی» و آزاده سرافراز شیمیایی «نعمت حسنی» با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

در این همایش ۲۳۰ جانباز شیمیایی در یک اردوی سه روزه شرکت کردند که برگزاری همایش، زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و برگزاری کارگروه‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha