دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کمیسیون های تخصصی همایش مدیران هیات های محوری و برگزیده کشور

حوزه/ نشست کمیسیون های تخصصی پانزدهمین همایش مدیران هیأت های محوری و برگزیده کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست کمیسیون های تخصصی پانزدهمین همایش مدیران هیأت های محوری و برگزیده کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.

این نشست در سه کمیسیون جداگانه برگزار گردید که مشروح آن بدین شکل است:

کمیسیون «جهاد تبیین؛ چیستی، چرایی و چگونگی» با محور ها و سوالات زیر انجام شد: ماهیت و فلسفه ضرورت جهاد تبیین چیست؟ هیات های حسینی تا چه میزان نسبت به جهاد تبیین آشنا بوده و موفق عمل کرده اند؟ جایگاه جنگ شناختی در جهاد تبیین چه بوده و هیأت های حسینی چه وظیفه ای در این زمینه بر عهده دارند؟ برنامه های موردنیاز هیات های حسینی جهت موفقیت در جهاد تبیین چیست؟

ارائه این کمیسیون بر عهده حجت الاسلام سید مهدی خضری، امام جمعه موقت قزوین، عضو شورای راهبردی جبهه فرهنگی استان قزوین و عضو شورای کانون تربیت دینی بود.

کمیسیون دیگر با عنوان «بررسی ابعاد و زوایای جهاد تبیین» بود که دارای محورها و سوالات زیر بود: ضرورت توجه به ایجاد و تقویت مبانی فکری تا چه حد در جهاد تبیین موثر است؟ اهمیت و جایگاه جنگ شناختی در عرصه جهاد تبیین چیست؟ نقش هیات های حسینی در تبیین و به کارگیری جنگ شناختی چیست؟ دانش ها و مهارت های موردنیاز هیأت های حسینی در جهاد تبیین چیست؟

ارائه این کمیسیون را حجت الاسلام امیری طیبی، پژوهشگر پژوهشکده انقلاب اسلامی، سطح چهار تخصصی فقه اقتصاد و استاد حوزه و دانشگاه بر عهده داشت.

کمیسیون سوم در سالن اجتماعات برگزار شد که جناب آقای رحیم آبفروش در این کمیسیون به اهمیت استفاده از فرصت ها در عزاداری های محرم پرداخت.

بها دادن به نوجوانان و دهه هشتادی ها و نودی ها و تبیین عملکرد نظام اسلامی مانند جراحی اقتصادی و دستاوردهای آن برای مردم از جمله سخنان کلیدی آقای رحیم آبفروش بود.

به گفته وی، جلسه اخیر رهبر معظم انقلاب با مداحان بسیار مهم و استراتژیک بود؛ در این دیدار ایشان هیئت را کانون جهاد دانستند و جهادی را که بر همه انواع دیگر اولویت دارد جهاد تبیین معرفی کردند که کانون آن هیئت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha