شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آئین تجلیل از یک قرن خدمات علمی و فرهنگی استاد دکتر احمد صبور اردوبادی

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم گفت: دکتر اردوبادی ذوق و علاقه خاصی به مطالعه و اصول علمی در تمام زمینه‌ها داشته‌اند و از این رو آثار و تالیفات قابل توجه و بسیاری در حوزه‌های مختلف از او به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از یک قرن خدمات علمی، فرهنگی و دینی دکتر احمد صبور اردوبادی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و اصحاب فضل و فرهنگ در تبریز برگزار شد، ضمن تبریک روز قلم به اصحاب قلم و فرهنگ، اظهار کرد: برگزاری آئین بزرگداشت یکی از اساتید برجسته کشور اتفاق مبارکی است.

امام جمعه تبریز، فعالیت‌های دینی، علمی و فرهنگی استاد اردوبادی را شایسته تقدیر دانست و گفت: دکتر اردوبادی ذوق و علاقه خاصی به مطالعه و اصول علمی در تمام زمینه‌ها داشته‌اند و از این رو آثار و تالیفات قابل توجه و بسیاری درحوزه‌های مختلف از وی به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم افزود: اگر بتوانیم خدمات علمی، دینی، فرهنگی، اجتماعی و حتی هنری ایشان را در بیش از یکصد سال عمر بابرکتشان در بخش‌های مختلف بررسی کنیم، آن قدر فراوان و در دایرۀ وسیعی تحقق یافته است که شرح کامل یک‌یک آنها حقیقتاً در فرصت محدود یک مجلس، امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به تألیف چندین کتاب با محوریت اعتیاد توسط دکتر اردوبادی، گفت: ایشان کتاب‌هایی را با محوریت اعتیاد به عنوان بلای قرن در دهه‌ی پنجاه تألیف کرده‌اند که هنوز نه در سطح کشوری و نه در سطح جهانی خطر این بلای خانمانسوز احساس نمی‌شد و این نشان از ژرف‌نگری و دقت نظر این استاد ارجمند دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در این چند دهه عمر دکتر اردوبادی ما می‌توانیم آثار و تالیفات منتشر شده او را در زمینه مشکلات و مسائل مورد ابتلای عموم، ارتباطات و همکاری با مراکز علمی و دینی و شخصیت‌ها و سمینارها، نوآوری‌های علمی در فرهنگ معاصر، تأسیس و اداره مرکز تحقیقات علمی و دینی در دانشگاه و انجمن علمی و انجمن مذهبی دانشگاه و همچنین خدمات پزشکی و تأسیس هیات پزشکی تبریز و درمان رایگان مستمندان، اظهار نظرها و مقالات علمی و در نهایت شاگردان و تربیت یافتگان در جلسات استاد اردوبادی تقسیم‌بندی کنیم و مورد تحلیل قرار بدهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha