چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مرادیان

حوزه/ یک بازیگر گفت: در سینما و تلویزیون افرادی چون فرج الله سلحشور وجود دارند که قبل از شروع کار آیاتی از قرآن را تلاوت می‌کنند پس این شکل از هنر را باید شریف دانست و به صرف چند اشتباه فردی آن را زیر سوال نبرد.

یوسف مرادیان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون جایگاه اخلاق در هنر هفتم، اظهار کرد: من بازیگری را از سن کم آغاز کردم. به یاد دارم ۲۲ سال داشتم که در فیلم «لاک پشت» حضور پیدا کردم. به واسطه تجربه سه دهه بازیگری خود می‌گویم فضایی که در سینمای کشورمان حاکم شده، شریف است البته ممکن است همانند هر شغلی در آن نقاط ضعف هم دیده شود اما نمی‌توان آن را به کل تعمیم داد. با این توضیح برخی جریانات نظیر «می تو» را که اخیراً در کشور پیش آمده را صحیح نمی‌دانم.

وی افزود: در سینما و تلویزیون کشورمان افراد بزرگی چون فرج‌الله سلحشور فعالیت داشته، فیلمسازی که قبل از شروع کارش همیشه آیاتی از قرآن را تلاوت می‌کرد و این کار او به عوامل انگیزه بیشتری برای کار می‌داد البته یک نکته را همه هنرمندان به ویژه بازیگران باید مدنظر داشته باشند آنهم اینکه شغل ما به گونه‌ای است که کوچکترین اشتباه ممکن است عواقب بسیار بزرگی داشته باشد برای همین باید هنرمندان پیرامون رفتار خود در زندگی شخصی و عمومی دقت نظر بالایی داشته باشند.

مرادیان مثال زد: یک بازیگر برای بسیاری از جوانان حکم الگو را دارد برای همین نمی‌تواند به بهانه زندگی شخصی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد. برای مثال در خیابان سیگار بکشد. این رفتار او شاید برای دیگر اقشار اجتماع رفتاری عادی محسوب شود اما برای بازیگر، رفتاری عمومی محسوب می‌شود چون از او الگوبرداری می‌شود.

وی تاکید کرد: بازیگران و عوامل سینما و تلویزیون باید شرایطی را به وجود آورند تا اگر افرادی خواستند به حیثت آنها ضربه زنند قادر به انجام این کار نباشد. راه رسیدن به این خواسته نیز این است که در زندگی شخصی از بسیاری از مسائل دوری کنند.

این بازیگر با تاکید بر اینکه خود را یک بازیگر دینی می‌داند گفت: من در کارهای دینی بسیاری حضور داشته‌ام که «مردان آنجلس» یکی از آنهاست. خوشحالم یک هنرمند مسلمان هستم و قادرم در کارهایی حضور داشته باشم که اخلاقیات در آنها حرف نخست را می‌زند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha