دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
غدیر

حوزه/ غدیر روز تثبیت امامت در اسلام است و مصداق آن حضرت امیرمومنان علی علیه‎‌السلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام احمد کوثری در مراسمی به مناسبت عید امامت و ولایت که در مدرسه علمیه فاطمة‎الزهراء(سلام‌‎الله‌‎علیها) بندرترکمن برگزار شد، بیان کرد: بحث از مشروعیت و تبیین ملاک مشروعیت حکومت، از مباحث بنیادین اندیشه سیاسی است.

وی ادامه داد: سرچشمه مشروعیت حکومت از ولایت تشریعی تا اراده تشریعی الهی بوده و هیچ‎گونه ولایتی جز با انتساب به نصب و اذن الهی مشروعیت ندارد.

مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، اصل در امامت امت را امامتی واحد دانست و افزود: مسلمانان چون امت واحد هستند، امت واحد اقتضای امامت واحد را دارد.

حجت الاسلام کوثری با اشاره به بحث امامت امام علی(علیه‌‎السلام) به موضوع محبت اهل بیت(علیهم‌‎السلام) پرداخت و اضافه کرد: محبت به اهل بیت(علیهم‌‎السلام) زمینه‎ساز محبت به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت(علیهم‌‎السلام) مهرورزیدن به ارزش‎های والای الهی است.

وی ادامه داد: رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی با اولیای الهی ممکن نیست و پذیرش اعمال یک مسلمان در گرو محبت و ولایت اهل بیت(علیهم‌‎السلام) است.

مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به جریان غدیرخم گفت: غدیر روز تثبیت امامت در اسلام است و مصداق آن حضرت امیرمومنان علی(علیه‎‌السلام) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha