شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه علمیه گیلان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی حکومت جمهوری اسلامی ایران را شمه‌ای از حکومت جهانی مهدوی خواند و گفت: دشمنان اسلام به این مسئله اذعان دارند که حکومت اسلامی پرتویی از حکومت جهانی مهدوی است و ۹۰ درصد فیلم‌های هالیودی در راستای مبارزه با مهدویت ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امام جمعه رشت، شب گذشته در همایش «مهدویت در بستر امامت و ولایت علی بن ابی طالب(ع)» که از طرف حوزه علمیه گیلان در مدرسه امیرالمومنین علی(ع) رشت برگزار شد، با تبریک عید غدیر، چهار اصل مهم بعثت، غدیر، کربلا و مهدویت را مهم‌ترین اهداف مورد هجمه دشمنان برشمرد و گفت: این نکات برجسته و تاثیر گذار مکتب اسلام در جنگ ادراکی از سوی دشمنان مورد حمله و تهاجم واقع شده است.

وی با تشبیه غدیر به خورشید پشت ابر، اظهار کرد: غدیر مانند خورشیدی است پشت ابر که در حال نورافشانی است، و هرچقدر ابرها کنار می‌روند، پرتو نور غدیر، نورافشانی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر اینکه غدیر از درون دنیای اسلام مورد هجوم جنگ روایتی قرار گرفت، افزود: تبلیغات شوم از درون برخی جوامع اسلامی، سبب شده بسیاری از مسلمانان در کشورهای اسلامی زوایای واقعه مهم غدیر را نشناخته و به آن پی نبرند.

امام جمعه رشت ادامه داد: با چند تن از جوانان کشورهای مصر و سودان که برخورد داشتم، از ماجرای غدیر غافل بودند و این عجیب نیست که واقعه غدیر را بعد از ۱۴۰۰ سال مخفی نگه دارند، در همین دهه اخیر همچنان که نام خلیج فارس را در کتب درسی خودشان تغییر دادند، تحریف واقعه غدیر که بیش از ده قرن اتفاق افتاده به راحتی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در کشور سودان اجازه نمی‌دهند که جوانان تاریخ ۵۰ سال بعد از پیامبر(ص) را مطالعه کنند، و به آنها می‌گویند که در صورت مطالعه کافر می‌شوید، دولت سودان اجازه نمی‌دهد که جوانان این کشور با واقعه غدیر آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به هجمه دشمنان علیه مهدویت گفت: در انگلستان دو هزار مرکز اسلام شناسی و شیعه شناسی وجود دارد، و با وجود رسانه قوی نمی‌گذارند صدای مهدویت به گوش جهانیان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، جمهوری اسلامی ایران را شمه‌ای از حکومت جهانی مهدوی خواند و افزود: دشمنان اسلام به این مسئله اذعان دارند که حکومت اسلامی پرتویی از حکومت جهانی مهدوی است و ۹۰ درصد فیلم‌های هالیودی در راستای مبارزه با مهدویت ساخته می‌شود.

امام جمعه رشت، معرفی مهدویت، غدیر و عاشورا را به نسل‌های بعدی وظیفه همگان دانست و اظهار داشت: با روشنگری و تبیین جامعیت غدیر، ضمن رفع شبهات، حقیقت این واقعه بزرگ برای نسل‌های بعدی روشن خواهد شد. امروز باید با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف غدیر و اصل مهم جانشینی پیامبر آن را به همه دنیا به ویژه نسل جوان معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن ارج نهادن بر واقعه غدیر و مهدویت و پاسخگویی و مبارزه با انحرافات و شبهاتی که قصد آلوده کردن دامان غدیر را دارند، اضافه کرد: باید در برابر انحرافات ایستادگی کرد و با خواندن خطبه غدیر و غدیر شناسی، آن را برای مردم تبیین کرد.

وی ادامه داد: با استفاده صحیح از فضای مجازی و ابزار روز می‌توانیم مسئله مهدویت و غدیر را به درون خانه‌ها انتقال بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به آیه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ» (آیه ۶۷ سوره مائده) اشاره کرد و افزود: تنها آیه قرآن است که خداوند با پیامبر گرامی اسلام به صورت تهدید آمیز سخن می‌گوید، و این تهدید اهمیت امر را می‌رساند.

امام جمعه رشت به کلمه «بلّغ» اشاره کرد و گفت: تأکید و تشدید در باب تفعیل بیشتر از باب افعال است، به همین دلیل پیامبر گرامی اسلام فرمودند که حاضران به غائبان برساند، و در حال حاضر رساندن ولایت امیرالمومنان علی بن ابی طالب به فرزندان توسط پدران، یک تکلیف الهی است. یک مسلمان وارسته تکلیف دارد که جریان غدیر را به کسانی که نشنیده‌اند، برساند و تبیین کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha