پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر کل انتخابات شورای نگهبان

حوزه / مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان گفت: تاکنون یک هزار و ۵۱۷ شکایت شرعی نسبت به آیین نامه ها و بخشنامه های موجود در دستگاه های اجرایی به شورای نگهبان وارد شده که در ۹۰۰ مورد خلاف شرع تشخیص داده نشده و ۲۴۲ مورد خلاف شرع تشخیص داده و ابطال شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر امین الله زمانی، ظهر امروز در دیدار با مدیران خبرگزاری ها و نشریات استانی قزوین که در سالن اجتماعات دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین برگزار شد، گفت: تاکنون یک هزار و ۵۱۷ شکایت شرعی نسبت به آیین نامه ها و بخشنامه های موجود در دستگاه های اجرایی به شورای نگهبان وارد شده که در ۹۰۰ مورد خلاف شرع تشخیص داده نشده و ۲۴۲ مورد خلاف شرع تشخیص داده و ابطال شده اند که ببشتر آنها در مباحث مربوط به اوقاف، شهرداری ها و تامین اجتماعی بوده است.

وی اظهار کرد: گاهی برخی آرای ابطال بخشنامه ها هزینه بسیار گزاف به دستگاه های اجرایی وارد می ساخته، اما به دلیل مغایرت با شرع بودن شورای نگهبان با قاطعیت و بدون اغماض در این رابطه رأی داده است.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: هیچ نگاه جریانی در شورای نگهبان وجود ندارد و در بررسی صلاحیت ها، اعضای شورا هیچ تاثیری از جناح ها و اشخاص حقیقی و حقوقی ندارند.

وی ادامه داد: نخستین وظیفه شورای نگهبان نظارت بر تدوین قوانین در مجلس شورای اسلامی است و این شورا حافظ شرع و قانون می باشد.

زمانی عنوان کرد: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است و از طرفی مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی است و علاوه بر آن نقش برجسته‌ای در نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: عملکرد و تصمیمات شورای نگهبان برای حفظ منافع کشور و مردم است، چون مردم هم نماینده ای را می خواهند که منافع ملی را حفظ کند و به طور کلی امین باشد.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان گفت: در ردّ صلاحیت ها دلایل را به افراد منعکس می کنیم و نمی توان فردی را به خاطر اینکه مثلا فرزند یا دامادش دچار مشکل و مسأله بوده رد صلاحیت کرد مگر اینکه او از آن افراد تاثیر گرفته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha