جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید جعفر شاهچراغی

حوزه/ حجت الاسلام شاهچراغی، سقیفه را بزرگترین ظلم تاریخ خواند و گفت: بی توجهی و کم توجهی به غدیر موجب شکل گیری سقیفه شد و غدیر که فراموش شود غصب مقام ولایت و فدک رخ می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام سید جعفر شاهچراغی، امشب در جشن عید سعید غدیر خم در هیئت یاس کبود مهدی‌شهر اظهار داشت: تاریخ می گوید که در جریان غدیر خم همه با امیرالمؤمنین امام علی(ع) بیعت کردند اما بعد آن یک عده بیعت را شکستند؛ به تعبیری اهل سقیفه بدتر از شیطان هستند. طبق آیه قرآن شیطان گرچه استکبار ورزید اما علنی گفت و از راه حق کنار رفت، اما بیعت کنندگان در غدیرخم بیعت شکستند و هم از مسیر اصلی خارج شدند و هم نفاق ورزیدند.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه خط نفاق یک دفعه به وجود نیامد، تصریح کرد: اهل سقیفه هم استکبار ورزیدند و هم آلوده به نفاق بودند. کسانی بودند که با پیامبر (ص) نماز خوانند و در غدیر با امیرالمؤمنین امام علی(ع) بیعت کردند و در جریان سقیفه هم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) تنها یکبار ولایت امیرالمؤمنین امام علی(ع) را اعلام نکرد، غدیر آخرین مرحله از اعلام ولایت امیرالمؤمنین امام علی(ع) است، افزود: هر ظلمی بعد از جریان سقیفه تا امروز که شیعه با آن مواجه است منشأ آن از جریان سقیفه شکل گرفته است و بزرگترین ظلم تاریخ بود.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه بی توجهی و کم توجهی به غدیر موجب شکل گیری سقیفه شد و غدیر که فراموش شود غصب مقام ولایت و فدک رخ می دهد، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) از مهاجرین و انصار گلایه کردند که چرا غدیر را فراموش کردید؟! تمام یازده امام معصوم(ع) شیعه که به شهادت رسیدند خون همگی آنان بر اهل سقیفه است.

وی با اشاره به روایت رسول خدا (ص) که فرمودند: «مَثلُ الْامامِ مَثَلُ الْکعْبَةِ، اذ تُوْتی وَ لَا تَأْتِی؛ امام همچون کعبه است که باید به سویش حرکت کنند، نه این که او به جانب مردم رود»، افزود: اگر شیعه منفعل و خنثی باشد امیرالمؤمنین امام علی(ع) خانه نشین و امام حسن (ع) مجبور به صلح و سیدالشهدا (ع) به شهادت می رسد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه شیعه وقتی سراغ امام برود قال الصادق (ع) و قال الباقر (ع) بیان می شود و انتشار نورانیت اتفاق می افتد و از گمراهی نجات پیدا می کنند، گفت: شیعه باید مأموریت امام را بفهمد تا از امام حراست و حمایت شود. شیعه هرچه دارد از همین قال الباقر (ع) و قال الصادق(ع) است.

وی با بیان اینکه آیا هر قرآن و اهل بیتی در مسیر حق است؟ گفت: قرآن های بر سر نیزه مثال تاریخی است که هر کسی از قرآن دم بزند حق نیست باید در مسیر ولایت باشد نمونه بارز و در حال حاضر آن جریان داعش است و کسانی که از مسیر ولایت جدا باشند و دم از قرآن بی ولایت بزنند بی فایده است؛ هر دم از ولایت زدنی هم در مسیر ولایت نیست؛ جریان منافقین چقدر از عاشورا و امام حسین ظاهری دم زدند؟ اما آیا می شود زیر علم مسعود رجوی سینه زد؟ که فقط بگوید حسین و با هیچی کار نداشته باشیم؛ این می شود همان شیعه بدون موضع که برای امام نامه می نویسند که بیا اما برای یاری امام حسین(ع) قدم بر نمی دارند.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه شیعه نباید بدون موضع و هدف باشد، تصریح کرد: دو گانه حق و باطل چه قبل غیبت، چه دوران غیبت و بعد آن همواره هست؛ هستند کسانی که دم از ولایت و امام حسین(ع) می زنند اما بی موضع هستند. جریان باطل برای انسان برنامه دارد اما شیعه علی بن ابی طالب(ع) نباید بی موضع و بی برنامه باشد و باید در جهت ظهور حرکت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha