پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
علیرضا رحیمی مدیرکل جدید آموزش و پرورش

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در همایش «خادمیاران رضوی» که با حضور ۹۰۰ نفر از فرهنگیان استان برگزار شد، گفت: طرح خادمیاران رضوی که امروز در ۳۰۰ پایگاه آموزشی در حال اجراست، یکی از مصادیق روشن تبدیل ایمان به عمل صالح است.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی آموزش‌ و پرورش قم، علی‌رضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در همایش «خادمیاران رضوی» ویژه فرهنگیان قم، اظهار کرد: غدیری بودن و غدیری ماندن در همه احوالات زندگی از ویژگی‌های شیعیان مخلص امیر المومنین(ع) است.

وی در همین راستا افزود: در شناخت واقعه پرخیر و برکت غدیر می‌بایست تمامی ابعاد مختلف خطبه غدیریه را مورد بررسی و تفکر قرار بدهیم تا بصیرت مان را نسبت به جمله مبارکی که از لسان پیغمبر عظیم‌الشان اسلام با موضوع «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» خارج شد، افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز بزرگداشت رحلت حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه یکی از خیرات درخشان حضرت امام(ره) تبدیل ایمان ملت به عمل صالح بوده است، تصریح کرد: طرح خادمیاران رضوی که امروز در ۳۰۰ پایگاه آموزشی در حال اجراست، یکی از مصادیق روشن تبدیل ایمان به عمل صالح است.

رحیمی افزود: طرح خادمیاران رضوی، ایمان، اخلاص و فداکاری فرهنگیان قمی را به نمایش گذاشت.

وی گفت: امروز با اقدامات شایسته فرهنگیان گرانقدر استان با افتخار در حرم کریمه اهل‌بیت(س) حضور می‌یابیم و از محضر اولیای الهی توفیق خدمتی شایسته و در شأن و جایگاه استان مقدس قم را مسئلت داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه فرهنگیان نقش موثری در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... در کشور دارند، خاطر نشان کرد: بر خلاف اقداماتی که در جهت ایجاد تصورات غلطی که در جهت مخدوش کردن وجه معلمان و تخریب جایگاه معلم به جهت تاثیرگذاری زیاد بر دانش آموزان انجام شده است تا تأثیرات تربیتی معلمان را کاهش دهد، بحمدالله شاهد حضور و تلاش فرهنگیان کشور در حوزه‌های مختلف با اقتدار، آگاهی و ایثار وصف ناشدنی هستیم .

رحیمی در همین خصوص افزود: طرح خادمیاران رضوی، جمع‌آوری و اعطای ۲۰ میلیارد ریال کمک مالی در ایام کرونا از سوی فرهنگیان استان به نیازمندان، تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت توسط معلمان قمی از جمله اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه‌ای است که فرهنگیان باحضور درخشان از خود نشان داده‌اند.

وی درپایان از کلیه فرهنگیان حاضر در طرح خادمیاران رضوی خواست با همت مضاعف و تلاش‌های پیگیر خود و به نیت امام رضا(ع) در مسیر ارتقای آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و با بهره‌مندی از فرصت‌های پیش آمده زمینه‌های تحقق حیات طیبه را فراهم سازند.

همایش خادمیاران رضوی ویژه فرهنگیان قم، با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر تکیه‌ای مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در قم، حجت‌الاسلام امینیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، روسای ادارات، کارشناسان و معاونین پرورشی آموزش و پرورش استان قم و جمعی از فعالین فرهنگی در محل مجتمع فرهنگی تربیت(سینما تربیت) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha