دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئیس دانشگاه اسلامی لبنان

حوزه/ رئیس دانشگاه اسلامی لبنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قطب عالم تشیع است، افزود: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ممتاز در محور مقاومت برخوردار است و هدایت تشیع منطقه به دست آن انجام می‌شود و ما خود را از جمهوری اسلامی بی نیاز نمی دانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در نشست هیئت رئیسه دانشگاه قم و دکتر حسن اللقیس، رئیس دانشگاه اسلامی لبنان، ضمن معرفی دانشگاه قم عنوان کرد: دانشگاه قم به دلیل همجواری با حوزه علمیه از بدو تاسیس تا کنون همواره میزبان اساتید حوزوی بوده است، اساتیدی که علاوه بر سطوح بالای حوزوی مدارک معتبر دانشگاهی نیز داشته‌اند و این امر یک مزیت برای دانشگاه قم است.

وی با اشاره به ارتقای رتبه علمی دانشگاه قم طی چندسال اخیر عنوان کرد: در سال‌های اخیر دانشگاه قدم های خوبی در بعد بین‌المللی شدن برداشته است که این دیدار و گفتگو می تواند زمینه خوبی برای همکاری دو دانشگاه در این حوزه باشد.

رئیس دانشگاه قم در پایان به زمینه‌های مشترک همکاری بین دانشگاه اسلامی لبنان و دانشگاه قم اشاره کرد و برای گسترش همکاری‌ها اعلام آمادگی کرد.

در ادامه دکتر حسن اللقیس دانشگاه قم و دانشگاه اسلامی لبنان را دارای اشتراکاتی در رشته‌های تحصیلی عنوان کرد و گفت: این اشتراکات باعث پیشرفت همکاری‌ها است؛ از جمله می‌شود همایش‌ها، سمینارها، مجلات و بورس بین دو دانشگاه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه به شدت علاقه‌مند تعامل با دانشگاه قم هستیم، گفت: نبیه‌بری رئیس مجلس نواب لبنان بعد از حضور حجت الاسلام و المسلمین دیرباز در دانشگاه اسلامی لبنان در تماسی به من گفت لبنان به علم و عقیده‌ی توامان نیاز دارد و دانشگاه قم این دو را جمع کرده است.

رئیس دانشگاه اسلامی لبنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قطب عالم تشیع است، افزود: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ممتاز در محور مقاومت برخوردار است و هدایت تشیع منطقه به دست آن انجام می‌شود و ما خود را از جمهوری اسلامی بی نیاز نمی دانیم.

در ادامه نیز برخی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه قم پیشنهاداتی را در خصوص راه‌های ارتباط و تعامل بیشتر با دانشگاه اسلامی لبنان بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha