جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان

حوزه/ امام جمعه دامغان گفت: امروز کارآفرینی مهمترین نیاز کشور است و در این راستا باید مهارت آموزی نیز به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، به هفته کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: مسئولان، نماینده و سرمایه‌داران با تلاش خود بستر ایجاد اشتغال را فراهم می‌کنند و در کنار آن، مهارت‌آموزی نیز برعهده دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه ای است که باید با تلاش همگانی، مهارت آموزی تبدیل به فرهنگ شود.

وی به ایام عید قربان، غدیر و مراسم های برگزار شده در دهه ولایت اشاره کرد و گفت: مردم در دهه ولایت امسال به صورت متفاوت در صحنه دهه ولایت و امامت حضور پیدا کردند که حاوی چندین پیام ارزشمند بود.

رستمیان اضافه کرد: پیام دهه ولایت امسال، ارادت مردم به امیرالمؤمنین(ع) و عشق به ائمه اطهار(ع)، اثبات وحدت در محور ولایت و نشان دهنده اعتقاد به ولایت در بین مردم بود.

وی تصریح کرد: عده ای بر این امر تاکید دارند که اعتقادات مردم کمرنگ شده است، اما این مراسم ها و حضور چشمگیر مردم نشان داد مردم به اعتقادات‌ و ارزش ها پایبند هستند.

رستمیان به ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و افزود: خداوند برای تحکیم خانواده ۲ اصل مودت و رحمت را بیان کرده است تا نسبت به یکدیگر با مدارا و مهربانی برخورد کنیم و بدانیم کسری های زندگی در سایه مهر و محبت قابل جبران است.

وی اظهار کرد: تکریم بازنشستگان وظیفه مسئولان و آحاد جامعه است و نباید در جامعه کنار گذاشته شوند و دست از کار و زندگی بردارند، بلکه باید توجه ویژه به مشکلات بازنشستگان در دستور کار مسئولین و تکریم آنان در جامعه به عنوان فرهنگ، استمرار داشته باشد.

رستمیان به سالروز عملیات مرصاد اشاره و تصریح کرد: عملیات مرصاد مقابله با منافقان بود که قصد اشغال کشور را داشتند، اما با رشادت رزمندگان، فروغ جاودان آن‌ها به سقوط جاودان تبدیل شد.

امام جمعه دامغان گفت: هفته اخیر کاروان خدمت با حضور استاندار و مدیران کل در بخش امیرآباد دامغان حضور یافت و تصمیم‌های خوبی گرفته شد. ضمن تشکر از مسئولان، امیدواریم همه مصوبات با پیگیری‌ها به زودی عملی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha